24 maja 2025 08:03
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info Audiostacja ul. Główna 20A 03-113 Warszawa

Kii: SEVEN - małe kolumny, które skradły wielki show w Monachium

Organizatorzy monachijskiej wystawy HIGH END co roku wybierają artystę będącego "twarzą" imprezy. Tym razem wybór padł na Norweżkę Anette Askvik, która po 14 latach od premiery albumu "Liberty" zdecydowała się na jego ponowne zmiksowanie do Dolby Atmos (ang. immersive), a że w studio używano aktywnych kolumn Kii THREE zrodził się pomysł, by zorganizować przestrzenne demo w oparciu właśnie o kolumny marki Kii, co okazało się WYDARZENIEM godnym OSTATNIEJ po 21 latach wystawy w Monachium.
Wspaniały rozdział w historii audio został nieodwołalnie 18.05.2025 zamknięty. 


[img:7]Na początek zapraszam na pełne zanurzenie w dźwięku przestrzennym wraz z Anette Askvik,
kolejne relacje, poza jednym wyjątkiem, będą zdecydowanie stereofoniczne, a sprzęt od popularnego po "rakiety" :)

[img:1]Odsłuch 7.4.1 został postawiony na trzech zestawach Kii THREE BTX (2.000 W na kanał) na frontach,
pozostałe kanały obsługiwały sześciuset watowe Kii SEVEN...
(kliknij)

[img:2]... przy czym Siódemki podwieszone pod sufitem były całe ciemne, a pozostałe czarno-białe

Tytułem wprowadzenia — firma Kii Audio istnieje od 10 lat i można powiedzieć, że ma w ofercie tylko trzy modele, ale za to każdy to prawdziwy cud technologiczno-akustyczny. Zaczęli od Kii THREE w 2015, w 2019 pojawił się do nich moduł basowy BXC, co stworzyło duży system domowo-studyjny, a od roku ofertę uzupełniono o mniejsze Kii SEVEN, które pozwalają również na odtwarzanie bezprzewodowe.

Firma ma międzynarodowe korzenie — założyło ją dwóch Niemców, Belg i dwóch Holendrów. Zaczynała produkcję w Holandii, by w 2021 przenieść się do dużej własnej fabryki na terenie Niemiec. Kii radzi sobie świetnie oferując zaawansowane produkty pasujące do nowoczesnych salonów. Dodatkową zaletą ich konstrukcji jest kardioidalna charakterystyka pracy (o czym więcej będzie dalej), czyli dźwięk jest niemal w całości promieniowany do przodu, a kolumny mogą stać bardzo blisko ściany. 


[img:5]Kii SEVEN

(kliknij)

Kii SEVEN to kolumny na współczesne czasy — każda kolumna jest aktywna i posiada po 4 napędzane indywidualnie przetworniki — przyjmują sygnał strumieniowany po kablu, jak i bezprzewodowo (Wi-Fi / Bluetooth). Pozwalają podłączyć sygnał cyfrowy albo słuchać analogowo z gramofonu, o ile przedwzmacniacz posiada wyjścia XLR. 

Przygodę z Kii można zacząć monofonicznie od pojedynczego Kii SEVEN w sypialni / kuchni, przez stereo w salonie / gabinecie, po wielokanałową konfigurację Dolby Atmos, tworząc przy tym od jednej do dwunastu stref multiroom obsługiwanych przez apkę.  

Wim Weijers: Te kolumny mają wszystko, co jest potrzebne w branży muzycznej od masteringu po miksowanie lub w środowisku domowym. To jest urządzenie tak elastyczne, że jesteśmy w stanie dostosować się do dowolnych potrzeb konsumenta i jesteśmy z tego dumni, natomiast najbardziej dumni jesteśmy z jakość dźwięku, który jest poza skalą.

Kii grało w dwóch lokacjach — na samiutkim końcu kompleksu targowego MOC oraz w ogromnym centrum wystawienniczo-samochodowym MOTORWORLD.


[img:4]Budynek MOTORWORLD jest ogromny, wszędzie szkło, metal i luksusowe samochody, na zdjęciu widać dosłownie ułamek całości, która przypomina trójwymiarowy Tetris. Istnieją pomieszczenia, do których można się dostać na kilka sposobów i takie bardziej ukryte na drugim i trzecim poziomie. Logo marki bez żadnej strzałki nie ułatwiało sprawy :) na szczęście z sąsiedniej rampy zauważyłem kolumny przez szybę  i po kilkuminutowym przetrząsaniu pionów komunikacyjnych dotarłem do celu... a warto było

[img:6]To nie czas i miejsce na recenzje, ale jedno powiedzieć trzeba — to co tu widać, a to co było słychać to dwie osobne bajki — dźwięk jak z wielkich podłogówek tworzył się ze 2 metry nad ziemią, jakby nie było fizycznego związku pomiędzy nim a tymi maluchami
/ nawet ściana ze szkła nie przeszkadzała, a ma to znaczenie we współczesnym budownictwie gdzie ściany salonu potrafią być szklane

Kii SEVEN po raz pierwszy ujrzały światło dzienne 23 października zeszłego roku, natomiast dziś na pokazie w Monachium, uruchomiliśmy ich funkcje bezprzewodowe. Mamy więc teraz Spotify Connect, Tidal Connect i Bluetooth, a później w tym roku dodamy również Qobuz Connect. Możesz więc otworzyć aplikację Spotify lub Tidal w telefonie i po prostu bawić się systemem. 

Od strony akustycznej jest to w zasadzie systemem kardioidalny, czyli cała energia dźwięku jest emitowana do przodu, nie ma więc odbić średnich tonów od tylnej ściany pomieszczenia, którą wykorzystujemy w charakterze "podwajacza" tonów niskich, dzięki czemu dostajemy zwarty i zgodny fazowo bas — zgodny fazowo, czyli taki, który po odbiciu od ściany w połączeniu z tym pochodzącym wprost z głośników przemieszcza pomieszczenie dokładnie w tym samym czasie. To najlepsza możliwa reprodukcja basu. U nas spójność czasowa oznacza również, że wszystkie częstotliwości opuszczą obudowę dokładnie w tym samym czasie, co nie ma miejsca w przypadku (większości — red.) kolumn pasywnych. 

To są konstrukcje aktywne, czyli każdy przetwornik ma tu swój wzmacniacz, a całkowita moc jednej kolumny wynosi 600 W. Nad spójnością czasową częstotliwości panuje procesor DSP. Tak więc, pomimo że system wygląda na mały, jest w stanie zejść do 30 Hz. Dostajesz bardzo ładny, mocny i kontrolowany bas, spójność czasową, a do tego płaską odpowiedź w granicach 0.5 dB w całym zakresie pasma i kardioidalną dyspersja w płaszczyźnie poziomej. 

Mając opanowane te tematy, możemy przestać rozmawiać o gustach, bo reprodukcja dźwięku jest po prostu prawidłowa — zgodnie z filozofią naszego głównego projektanta produkt ma nie tylko dobrze grać, ale musi być również naukowo poprawny. Jednocześnie system zachowuje elastyczność i pozwala np. na podkręcenie obfitości basu pod własne preferencje, wszystko to osiągamy z poziomu aplikacji sterującej.

Szczegółowość, ale taka szczegółowość w dobrym znaczeniu tego słowa była fenomenalna, nie dziwi więc, że chętnie wybierają je realizatorzy dźwięku, masteringowcy, muzycy (m.in. Paul McCartney) i użytkownicy domowi. Posłuchałem fragmentu koncertu Diany Krall i nie dość, że SIÓDEMKI swobodnie odtwarzały fortepian na poziomie głośności koncertowej (jakbym siedział w pierwszym rzędzie), to jednocześnie nie gubiły delikatnych odgłosów ze stolików ludzi siedzących wokół. Pomyślałem, że może AC/DC je "zabije" a tu znów palce lizać. 

Dzięki swojej charakterystyce kolumny grają bezpośrednio w naszym kierunku, a więc kompletnie nie tworzą problemów, które musielibyśmy rozwiązywać ustrojami akustycznymi — słuchamy czystego sygnału, a nie pomieszczenia z jego niedoskonałościami. Innymi słowy jakbyśmy mieli w domu przestrzeń jakości studyjnej, ale bez kosztów jej budowy.
Ach no i chyba najważniejsze — nie potrzebujemy wydawać pieniędzy na zakup dodatkowych "gratów", gdyż serwisy streamingowe przesyłają czysty sygnał wprost do kolumn po sieci, a dalsze dekodowanie odbywa się wewnątrz


[img:3]Z firmowymi standami w ciemnym i jasnym otoczeniu

PS. Na koniec drobne wyjaśnienie — koniec wystawy w Monachium nie oznacza jej całkowitego końca, kolejna edycja i dwie następne odbędą się w Wiedniu :)
 

Wielokanałowe Bezprzewodowe Aktywne Stereo Kolumny

Gdzie kupić?

Kii Audio Kii Audio www.kii.audio.com

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Kii Audio rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz