9 marca 2016 09:35

Tonsil - gra coraz głośniej!

Niedawano do wybranych salonów audio w Polsce trafiły nowe zestawy głośnikowe Altus. To egzemplarze z pierwszej oficjalnej serii produkcyjnej i być może jest to potwierdzenie informacji o powrocie tej polskiej firmy na rodzimy rynek.

Reaktywacja marki nastąpiła w 2012 r. i od tej pory Tonsil wznosi się nieustannie zapowiadając kolejne premiery. Po Altusach 380 czekają nas ponoć kolejne premiery i zapowiada się, że nie są to ostatnie nowości. Altus 380 to kolumna, którą widzeliśmy ostatnio na wystawie Audio Video Show w listopadzie 2015 roku. Docierają do nas co jakiś czas informacje o nowych inicjatywach marki TONSIL, czego przykładem może być fragment rozmowy z panem Sławomirem Wieszczecińskim - właścicielem firmy.

Nowy Tonsil na dobre zadomowił się na polskim rynku. Pierwszy krok został zatem wykonany. Jaki będzie następny? Historia kultowej marki z czasów PRL-u przypomina jazdę na rollercoasterze.

Tym razem znajdujemy się na fali wznoszącej i w najbliższym czasie raczej nie grozi nam jazda w dół - uśmiecha się Kajetan Adamczak, dyrektor operacyjny Tonsil. 

Przypomnijmy. Pod koniec lat 70-tych głośniki Tonsil trafiły do Stanów Zjednoczonych. W kolejnej dekadzie świetnie sprzedawały się w Europie Zachodniej i królowały na lokalnym rynku. Jednak w drugiej połowie lat 90-tych nastąpiło załamanie. Potem było już tylko gorzej. Właściciele zmieniali się niczym w kalejdoskopie i wydawało się, że po kilku nieudanych reaktywacjach marka została definitywnie pogrzebana. W 2012 roku nastąpiła kolejna próba wskrzeszenia. 

Kajetan AdamczakNiewielu wierzyło, że nam się uda. Jednak byliśmy mocno zdeterminowani. Nie zależało nam na szybkich zyskach, patrzyliśmy na ten biznes w długofalowej perspektywie. 

Ubiegły rok okazał się dla producenta z Wrześni przełomowy w dużej mierze za sprawą debiutu nowych Altusów. Kolumny zyskały nie tylko nowe oblicze, ale również brzmienie.

Kajetan AdamczakTo produkt adresowany m.in dla obecnych 40 i 50 latków, pamiętających brzmienie Altusów z ubiegłego stulecia. Niemniej na przestrzeni dwóch dekad ich gusta muzyczne i oczekiwania wobec dźwięku się zmieniły. Dlatego musieliśmy dostosować kolumny do ich aktualnych potrzeb. Zwróciliśmy szczególną uwagę na wysokie tony, oraz odpowiednią dynamikę zestawu. Nie ukrywam, że bardzo ostrożnie podchodziliśmy do reaktywacji tego modelu. Czasami tego typu powroty potrafią być bolesne, czego najlepszym przykładem jest historia VW Garbusa.

Altusy nie podzieliły jednak losów niemieckiego auta i pomimo nie małej ceny - około 6 tysięcy złotych, spotkały się z dobrym przyjęciem wśród rodzimych klientów a także zagranicznych. Nadspodziewanie wysoki popyt w ostatnim kwartale trochę zaskoczył producenta, który ledwo nadążał z dostawami. W związku z ograniczonymi mocami produkcyjnymi Tonsil był zmuszony przesunąć premierę głośników Maestro III na 2016 rok.

Sławomir WieszczecińskiPrzyznaję, że ostrożnie podeszliśmy do planowania sprzedaży Altusa 380. Gdyby nie to, sprzedalibyśmy dużo więcej Altusów. Jesteśmy jednak bardzo zadowoleni z ubiegłego roku, sprzedaż udało się nam zwiększyć o ponad 20%. Sławomir Wieszczeciński.

Co czeka nas w bieżącym roku, poza wspomnianym debiutem zestawu Maestro III?

Sławomir Wieszczeciński - Tonsil wprowadzi do oferty nowe wersje wykończenia Altusów 380. Wykończone w naturalnym fornirze oraz w skórze i fornirze. Do sprzedaży trafi również mniejszy brat nowego Altusa, kolumna o nieco zmniejszonych gabarytach, to odpowiedź na postulaty części klientów, którzy nie dysponują na tyle dużymi salonami, aby pomieścić głośniki o pojemności 100 litrów i łącznej wadze prawie 100 kg. Tonsil planuje także wzbogacić ofertę o trzy całkowicie nowe modele zestawów, zaprojektowane zgodnie z współczesnymi trendami w stylistyce.

Po zaakceptowaniu wstępnych szkiców zaprezentowanych przez współpracującego z nami projektanta, trwają obecnie prace nad desingiem oraz nad akustyką. Zestawy wejdą do sprzedaży przed ostatnim kwartałem, ich szacowane ceny detaliczne to 2 tys, 4 tys oraz 6 tys za zestaw. 

W tym roku zostanie oddana nowa hala produkcyjna, której budowa już trwa, w rezultacie łączna powierzchnia produkcyjna wyniesie prawie 3 tysiące metrów kwadratowych. To otworzy nowe możliwości w zakresie wielkości oraz planowania procesu produkcyjnego.

Sławomir Wieszczeciński - Nie udało nam się zrealizować wszystkich zamierzeń, ale pierwszy trudny etap mamy już poza sobą. Reaktywacja się udała. Tonsil na stałe powrócił do salonów, a Polacy znowu chętnie sięgają po kolumny z Wrześni. Ten korzystny trend będzie podtrzymany, w bieżącym roku przewidujemy znów dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

 

ALTUS 380 - Obudowa

Nowe kolumny Tonsil Altus 380 stworzono całkowicie od nowa. Koncepcja obudowy opiera się o całkowicie nowy projekt. Zwiększona pojemność, solidna konstrukcja, wzmacniające ją wewnętrzne ożebrowanie oraz wykonana płyty MDF skorupa to główne cechy nowych zestawów. Dodatkowo obudowę wyposażono w komorę balastową. Każda z kolumn waży około 50 kg - tak więc nie jest to lekka kolumna. 


[img:1:L]Przetworniki

W przetworniku wysokotonowym znajdziemy tytanową, miękko zawieszoną kopułkę. Głośnik niskotonowy to konstrukcja z dużą cewką, podwójnym ferrytowym magnesem  oraz gumowym zawieszeniem membrany. Głośnik średniotonowy, jako sprawdzona jednostka, pozostał w niezmienionej formie.


Zwrotnice

Zastosowano tu także nowe zwrotnice. Wykonano je ze starannie wyselekcjonowanych materiałów, na podzespołach m.in. firmy MŰNDORF. Wykorzystano na przykład kondensatory M-Cap Supreme. Zmodyfikowano okablowanie, które wykonano z miedzi beztlenowej oraz przyłącza, decydując się na rozwiązania firmy WBT.

 

 

Kolumny
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz