Pylon Diamond28 - premiera w Q21
Z Mateuszem Jujka - Prezesem Zarządu Spółki Pylon S.A rozmawialiśmy w trakcie premierowego pokazu kolumn Diamond 28 - obecnie flagowego modelu firmy z Jarocina. W trakcie premiery było wszystko czego nie powinno zabraknąć na tego typu imprezie: oprócz samych kolumn, smacznego poczęstunku byli także liczni goście - czyli miłośnicy dobrego brzmienia.
Pylon Audio to młoda polska marka, która ostatnimi czasy pokazuje się na krajowym rynku audio w sposób, który powinien wzbudzać u konkurencji co najmniej zainteresowanie jeśli nie zazdrość. Firma od kilku lat systematycznie rozszerza gamę produktów, planuje zakup kolejnych ciągów technologicznych oraz aktywnie poszukuje nowych rynków zbytu. Pod koniec lipca - w trakcie wakacji i niezależnie od planów związanych z wypoczynkiem - Pylon Audio przygotował kolejną premierę. Po bardzo dobrze przyjętych, prezentowanych w Warszawie i upgradeowanych zestawach Saphire 31, przyszła pora na kolejną nowość - są nimi zestawy Diamond 28.
Mateusz Jujka - Prezes Zarządu Spółki Pylon S.A(na zdjęciu z prawej strony) |
Diamondy 28 otwierają nową serię. W jej skład wchodzić będzie kilka zestawów: zarówno kolumn podłogowych jaki i monitorów podstawkowych. W tej 2.5 drożnej konstrukcji znajdziemy wyprodukowaną przez firmę Scan Speak kopułkę 19 mm oraz przetwornik 18 mm norweskiego Seas-a. Ten drugi odpowiedzialny jest za przetwarzanie tonów średnich i dołu pasma. No i oczywiście to to widoczne najbardziej - smukła, wolnostająca obudowa w okleinie z naturalnego drewna.
Niewielkie pochylenie konstrukcji nadaje jej nowoczesny wygląd oraz optymalizuje zależności fazowe przetworników. Wzmacniana ożebrowaniem wieńcowym konstrukcja z MDF, została wytłumiona matami bitumicznymi oraz wełną owczą. Kolumna posiada ponadto dedykowany cokół, który pełni jednocześnie funkcję platformy antywibracyjnej.
Korzystając z chwili przerwy w niekończących się korytarzowych spotkaniach, zapytaliśmy Pana Mateusza Jujkę o kilka interesujących nas kwestii i plany Pylon Audio na przyszłość.
Infoaudio: Proszę powiedzieć w kilku słowach co ciekawego dzieje się ostatnio w firmie Pylon Audio? Firma - biorąc pod uwagę, na przykład tego typu premierę - jest jak na polskie warunki dość specyficzna i to pod wieloma względami.
Mateusz Jujka: Od 2 lat spółka jest notowana na giełdzie NewConnect. Od 10 lat produkujemy obudowy głośnikowe dla rynku krajowego i zagranicznego, gdzie mamy też kilku odbiorców. 4 lat temu zadebiutowaliśmy na AudioShow 2011 i zaprezentowaliśmy małe kolumny podłogowe, a teraz jak zapewne wszyscy wiedzą, produkujemy zarówno monitory jak i zestawy podłogowe. Mamy niesamowite doświadczenie w produkcji obudów - przykładowo, dzięki wysokonakładowym maszynom jesteśmy w stanie dziennie wytworzyć od 200 do 400 obudów kolumn podłogowych w okleinie z folii PCV. Pięć miesięcy temu rozbudowaliśmy nasz park o produkcję obudów w okleinie naturalnej, uruchomiliśmy lakiernię na wysokie połyski, ale najwięcej uwagi skupiamy obecnie na produkcji głośników. Rok temu na AudioShow informowaliśmy, że taka inwestycja jest w planach, obecnie jest ona już zrealizowana. Pierwsze głośniki już się ukazały, trwają na nich testy i pozostała jedynie ich implementacja w zestawach.
Czy to znaczy, że to jest koniec przetworników ScanSpeak i Seas w waszych kolumnach?
Niekoniecznie. Ze względu na to, że w opracowanych dotychczas i produkowanych konstrukcjach korzystamy właśnie z produktów tych dwóch marek, to na pewno cały czas będą te głośniki w nich montowane.
Czyli te nowe głośniki instalowane będą prawdopodobnie w nowych kolumnach?
Tak, takie było założenie inwestycji w przetworniki elektroakustyczne. Planujemy wkrótce rozpocząć produkcję nowych konstrukcji z naszymi autorskimi przetwornikami. Chcemy by nasze kolumny były pierwszymi które wykorzystają głośniki Pylon Audio. Dwa modele są już opracowywane. Jeden zestaw z wyższej półki w cenie powyżej 7.ooo zł, drugi - konstrukcja budżetowa i najprawdopodobniej będą to kolumny 2,5 drożne. W obu zestawach głośniki nisko i średniotonowe będą już na pewno naszymi przetwornikami.
Kiedy je zobaczymy?
Chciałbym aby te nowe zestawy ukazały się na rynku jeszcze w tym roku. Na Audio Show w Warszawie pokażemy prototypy, aczkolwiek w listopadzie skupimy się na prezentacji linii Diamond. Chcemy tam zaprezentować ją pod względem brzmieniowym, Myślimy też aby w trakcie wystawy, w drugim pokoju zaprezentować jakość naszej stolarki: pokażemy obudowy głośnikowe, technologie i nasze możliwości, zaprezentujemy procesy wykonywania okleiny naturalnej i lakierowania . Chcemy także zachęcić potencjalnych odbiorców do współpracy z nami w zakresie samych obudów do zestawów.
Proszę jeszcze powiedzieć co się dzieje wokół marki Pylon Audio w zakresie marketingu. To spotkanie w Pabianicach, z okazji premiery kolumn Diamond 28, jest drugą, przygotowaną w trakcie wakacji prezentacją waszych produktów. A mam wrażenie, że zapraszanie ludzi do salonów, pokazywanie im produktów, organizacja konkursów w których można wygrać kompletny zestaw nie jest strategią, którą powszechnie stosują polscy producenci.
Tak, chcemy przede wszystkim pokazać, że to jest polski produkt i chcemy by Polacy utożsamiali się z naszą marką. Za naszymi produktami stoją ludzie, którzy posiadają imiona i nazwiska, którzy mieszkają w Polsce i posiadają tu swój zakład produkcyjny - fabrykę. Pylon jest firmą rodzinną, która po debiucie na giełdzie stara się zaprosić do siebie jak najwięcej osób. Po pierwsze: chcemy pokazać, że tu w Polsce też potrafimy zrobić dobry produkt, który broni się cenowo i wygląda, tak, że nie musimy się wstydzić design, po drugie jest to oczywiście ważny aspekt marketingu.
Mam wrażenie, że przywiązujecie do tego dużo uwagi i że marketing macie bardzo mocny.
Kiedy jechaliśmy kilka tygodni temu do Warszawy na premierę kolumn Sapphire 31 SLE ktoś napisał na naszym profilu na Facebook, że inni w tym momencie może leżą na plaży, a tu właśnie - w ten wakacyjny czas - ludzie, którzy mają zamiłowanie do tego co robią połączyli to co dobre z rozwinięciem swojej firmy. My tym żyjemy i cieszymy się. Kiedy opracowywaliśmy nasze pierwsze głośniki też tym żyliśmy i każdego dnia zastanawialiśmy się jaki będzie następny dzień. Proszę sobie wyobrazić, że potrafimy po wysłaniu kolumn do sklepu dzwonić tam z pytaniami czy kolumny dotarły bo jesteśmy bardzo ciekawi jak one się prezentują i jak są odbierane.
Wróćmy jeszcze na chwilę do przetworników. Czego możemy się spodziewać? Bo rozumiem, że produkcja planowana jest jako całkowicie wasza.
Takie jest podstawowe założenie całej inwestycji. W chwili obecnej w zakładzie wytwarzamy przetworniki elektroakustyczne , w których niektóre elementy są realizowane w ramach outsourcingu u uznanych producentów , z których usług korzystają takie marki jak ELAC, SEAS, SCAN SPEAK. Jednakże jest stan przejściowy, od którego stopniowo odchodzimy ograniczając zakres outsourcingu Pozostaje nam życzyć dalszych sukcesów i do zobaczenia na AudioShow w Warszawie, a czy już zna Pan numer pokoju w którym będzie was można spotkać?
Na pewno będzie to hotel Sobieski, numeru pokoju jeszcze nie znam, ale zapraszam wszystkich na naszą stronę internetową i profil Facebook. Mam nadzieję, że Wasza redakcja także pomoże zaprosić gości na naszą prezentację. Oczywiście, dziękuję za spotkanie.
Oczywiście, dziękuję za rozmowę.