17 sierpnia 2016 08:30

Bezkompromisowi Japończycy preferują czysty prąd

Własna linia zasilająca postrzegana jest jako jedno z bardziej skutecznych "leków na całe zło". Czym innym jest taki obwód wykonać a czym innym namówić cały świat aby o tym napisały. Bezkompromisowi miłośnicy audio z Japonii potrafią zrobić te dwie rzeczy jednocześnie. 

MASTER LEVEL w tej dziedzinie należy do pewnego Japończyka: Pana Takeo Morita. Jego betonowy słup z dedykowanym trafo za 10.000 USD opisał chyba każdy portal audio i strona lifestyle, a wszystko zaczęło się od artykułu Wall Streat Journal, który ukazał się 14 sierpnia.

Zakładając, że nie jest to żaden audiofilski viral możemy opisać to z należytą starannością. Zdjęcia, które wykorzystał WSJ w różnych mediach pomieszały się, a tytuły niektórych informacji prasowych zdają się korespondować z ogólnoświatowymi tendencjami nawiązującymi do terroryzmu. Mamy więc "Japońskich ekstremistów", "Audiofilski słup energetyczny" a w prasie zagranicznej: "Power trip" (marketwatch), "Obsessed Audiophiles in Japan..." (gizmodo) oraz w oryginalnym artykule na łamach Wall Street Journal: "Gift for Music Lovers Who Have It All".

[img:3]

Pan Takeo Morita w swoim ogródku

Trudno jednoznacznie określić kto lub co jest bohaterem tej krótkiej opowieści. W zależności od potrzeb autora; raz jest to postawiony w ogródku emerytowanego audiofila słup elektryczny, w innym materiale zanieczyszczany odbiornikami sąsiadów prąd. Panowie Yukio Yoshihara i wspomniany Takeo Morita, chyba nieświadomi ogólnoświatowej sławy słuchają w zaciszu swoich piwnic (ten pierwszy) oraz pokoju odsłuchowego (Pan Takeo) winylowych płyt i cieszą się możliwością zaspokojenia swoich audiofilskich pragnień. Korzystają z nieskromnych budżetów oraz rozwiązań, które charakteryzują ludzi zamożnych i nie lubiących półśrodków. 

Dedykowany słup wysokiego napięcia

[img:1:L]Okazuje się że zaraz po tym jak coś można sprzedać, znajduje się dość szybko ktoś, kto jest w stanie to coś wyprodukować. Firma Izumi Denki Corp. za 10.000 USD instaluje na zamówienie specjalny słup, na którym znajduje się dedykowany do audio transformator. Podobnych urządzeń pracuje już w Japonii około 40-tu co pokazuje skalę determinacji w poszukiwaniu rozwiązań absolutnych w tym pięknym kraju.

Prawdopodobnie tak wygląda część słupa, która jest transformatorem. Ten drewniany w oryginale na innych zdjęciach, jest betonowy i na dodatek można go zamówić w różnych kolorach.

Bez wątpienia w Japonii mieszka bardzo wielu audiofilów. Ich przyzwyczajenia oraz skłonności mogą przybierać różnorakie formy, ale łączy ich zapewne jedna cecha; jest nią połączenia bezkompromisowości i dbałości o każdy szczegół - to zapewne najlepiej oddaje charakter ducha prawdziwego Japończyka.

[img:2]

Pracownicy zakładu energetycznego instalują prywatny słup w domu Pana Yukio Yoshihara w Tokio. foto: YUKIO YOSHIHARA

Jeden z właścicieli poświęcił nawet bramę i postawił w miejscu wjazdu na posesję opisywany słup z transformatorem. To co stało się później zrozumieją jedynie ci, dla których poświęcenie w audio nie zna granic:    

Na początku czułem się dziwnie z tym betonowym słupem na moim podwórku, ale teraz jest to część mojego domu i czuję się z nim związany.

 

Audiofilska poezja

W cytatach bohaterów materiału nie zabrakło piękna i audiofilskiej prawdy. Przytoczmy ich słowa w oryginale bo to mądre i prawdziwe stwierdzenia:

 

Electricity is like blood. If it is tainted, the whole body will get sick. No matter how expensive the audio equipment is, it will be no good if the blood is bad

 

Oczywiście nie ma się co rozwodzić nad słusznością tezy o czystym prądzie, jakości zasilania i interferencjach jakie zachodzą pomiędzy odbiornikami. Wszystko to już zostało opisane, udowodnione i dość gruntownie zbadane.   

Electromagnetic interference from appliances being used by neighbors could propagate through a shared transformer and have an audible effect. That’s not an unreasonable thing

[img:4]

Pan Yukio Yoshihara emerytowany pracownik banku w piwnicy swojego mieszkania foto: REIKO YOSHIHARA

Wszyscy bohaterowie niniejszej historii są właścicielami systemów, których pięciocyfrowe ceny przyprawić mogą o zawrót głowy lub pokazać siłę miłości do czegoś co określane jest jako HIGH-END. Pan Katsuhiro Hirano jest używa dwóch wzmacniaczy wartych w przybliżeniu 80.000 USD oraz zestawów głośnikowych za połowę tej kwoty. Pan Yoshihara - także właściciel słupa z transformatorem - zainwestował w zasilanie około 40.000 USD. 82-letni Takeo Morita posiada wzmacniacz za 60.000 USD oraz mocno vintageowe niemieckie kolumny z 1960 roku. Na koniec cytat z Pani Reiko - żony jednego z audiofilów:

To wykracza poza mój sposób rozumienia, ale jeśli gdyby mu to zabrać, straci motywację do życia.

 

na podstawie: Wall Street Journal

 

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz