27 maja 2017 11:30
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info Voice ul. Moniuszki 4 43-400 Cieszyn

THE BEATLES vs. VOICE

 

W przeddzień, a dokładniej w przednoc oficjalnej premiery na nowo zmiksowanego albumu grupy The Beatles pt. „Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band” firma Voice zorganizowała w radiowej Trójce prawdziwie Audiofilskie Święto, przez wielkie „A” i wielkie „Ś”...

 

 

[img:8:L] NOWY ALBUM THE BEATLES

 

[img:2:R]

 

Na przedpremierowy odsłuch ekipa z Voice przywiozła do Warszawy iście królewski zestaw „zabawek”. Zanim jednak dotarliśmy do podwieczorku, jakim była możliwość zakupu nowej edycji albumu (już w sekundę po północy), na publiczność czekało kilka niespodzianek:

 

[img:3]Mistrz ceremonii Milan Veber przeprowadza ostateczną higienę stylusa przez opuszczeniem go na płytę rarytas
- japońskie, czerwone tłoczenie albumu z 1967 roku.

Po pierwsze, w sali im. Agnieszki Osieckiej, na zaproszonych gości czekał wybitny sprzęt:

 

[img:4] 

Po drugie, premierowo (w Polsce) wystawione zostały na widok publiczny cztery Beatelsowskie gramofony firmy Pro-Ject. Limitowane edycje, przepięknie zdobione wątkami graficznymi nawiązującymi do zespołu, w tym dwa modele bezpośrednio do Sierżanta. Premierą było również pojawienie się kolumn Audio Physic Avantera III, no i sam album Sierżanta Pieprza.

Po trzecie, został zaprezentowany film dostępny w najbardziej ekskluzywnym, sześciopłytowym wydaniu reedycji, a opowiadający historię powstania albumu ustami George’a Martina i samych muzyków: „Making of Sgt. Pepper” z 1992 roku.

 

[img:7]

 

Po czwarte, p. Piotr Metz, znany w kraju i zagranicą jako jeden z największych fanów grupy z Liverpoolu, odtworzył stronę „A” albumu z oryginalnego japońskiego wydania z 1967 roku! Krążek ten tłoczony na czerwonym „winylu” powszechnie uważany jest za najlepiej brzmiące wydanie ever.

Bez wahania powiem, że ten punkt programu rzeczywiście był doświadczeniem iście magicznym, np. gitara basowa Paula McCartneya nigdy jeszcze nie zagrała tak… cudownie, czysto, sprężyście, kontrolowanie, rytmicznie itd.. Źródła tego sukcesu warto upatrywać po równo między: wybitnym tłoczeniem i nie ustępującym mu gramofonem 2Xperience SB Sgt. Pepper (wyprodukowany bodajże w ilości jedynie 1.000 szt.).

 

 

[img:8:L] NOWY ALBUM THE BEATLES

 

 

Po piąte, jako danie główne odtworzony został cały album w nowej wersji z plików 96/24. Prezentacja warszawska była pod tym względem podobna do światowej premiery, jaka się odbyła w Londynie. Tam też Giles Martin zagrał z plików, tyle, że z laptopa, uzasadniając swą decyzję w oczywisty sposób - pliki wysokiej rozdzielczości są najbliższe studyjnemu oryginałowi.

Po szóste, jako post scriptum do albumu wysłuchaliśmy kilku nagrań z płyty CD ilustrującej ból tworzenia albumu. Owe dwie dodatkowe CD są czymś w rodzaju bootlega z unikalnym materiałem studyjnym i w studyjnej jakości.

 

Milan Veber: (odpowiadając na pytanie o źródła swojej miłości do Trójki) Ja jestem Czechem i od dziecka słuchałem Trójki, bo w czeskim radio to tylko była Vondrackova i Gott. W kuchni do dziś mam lampowe radio ustawione na Trójkę... bo u nas nadal Vondrackova.

 

[img:5]Pomiędzy poszczególnymi atrakcjami wieczoru swoją narrację muzyczno-sprzętową snuli: Piotr Metz - szef muzyczny Trójki, na zmianę z Milanem Veberem - właścicielem, prezesem, melomanem z firmy Voice.

Piotr Metz: (jedna z wielu anegdot opowiedzianych tego wieczora) Jest rok 2006. Wywiad w Abbey Road z Georgem Martinem. W którymś momencie on próbuje poprawić mikrofon, ja też próbuję i kiedy nasze dłonie się zderzają, on patrzy mi głęboko w oczy i mówi: „Nie bój się, ja już nagrywałem dźwięk”.

Kończymy wywiad, wyłączyłem już mikrofon, a on dodaje: „Przesłuchałem jeszcze raz te wszystkie taśmy… to był bardzo dobry zespół” - podsumował Martin.

 

Żeby zrozumieć o co całe to zamieszanie potrzebne są trzy elementy:

  • należy uświadomić sobie, że mówimy o jednej z najważniejszych, jeżeli nie najważniejszym wydawnictwie płytowym wszechczasów (piszę to pozostawiając uchyloną furtkę dla słuchających „inaczej” - wiadomo o czym mowa).
  • należy posłuchać oryginalnej wersji stereofonicznej, która powstała dosłownie na kolanie. Stało się tak ponieważ w 1967 roku standardem, w którym myślano, i w jakim miksowano płyt było mono. Stereofonia była podówczas dziwolągiem dla bogaczy.
  • należy posłuchać na nowo zmiksowanego albumu przez syna nieżyjącego już George’a Martina - Gilesa Martina, który dokonał niemal niemożliwego - album brzmi jakby został nagrany w zeszłym tygodniu, a nie 50 lat temu.

 

[img:6]Dla szczęśliwych nabywców, zasłużony podwieczorek przeciągną się zapewne do nadranka. Prywatnie dodam, że PATRIOTYCZNYM OBOWIĄZKIEM każdego audiofila jest nabycie bodaj jednej płyty w życiu, w Trójkowym sklepiku Walendzik.

Gdyby ktoś zapytał, a po co tyle fatygi? Odpowiedź wydaje się dość „prosta”. Ci wszyscy ludzie zaangażowani w realizację tego magicznego wieczoru zrobili to: po części z miłości do Beatlesów, po części z miłości do audiofilizmu, po części z miłości do Trójki i po prostu dlatego że im się chciało, mimo że nie musieli… a że poza okazji Beatlesi wydali nowy album to po prostu szczęśliwy zbieg okoliczności.

Dziękujemy Panowie, to był niezapomniany wieczór.

 

[img:1]

Gramofony
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz