3 stycznia 2018 19:54
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL

Kto kogo goni? (Sobieski cz. 2)

Po przerwie Świąteczno-Noworocznej ruszamy z ciągiem dalszym naszej wycieczki po zakamarkach Audio Video Show 2017. Uprzedzając ewentualne "zarzuty", że towar lekko już przestygł powiem tylko tyle, że waga imprezy i zakres prezentowanego na niej sprzętu był tak wielki, że byłoby wręcz nie fair wobec wystawiających się firm by wszystkich wrzucić do jednego wora, zamknąć całą imprezę w 2-3 odcinkach relacji i po tygodniu zapomnieć o sprawie.

Dla wielu wystawców (szczególnie debiutujących i/lub małych) wzięcie udziału w AVS jest ogromnym wysiłkiem finansowym - uszanujmy ich trud i wiarę w sensowność udziału w imprezie, dając im nieco więcej oddechu i przestrzeni medialnej - rozciągając relację w czasie.
Hotel Sobieski, piętro szóste...

[img:1] 

607 Gold Note

Włosi pokazali całkowicie nową linią produktów. To co jest charakterystyczne dla Gold Note’a to, że wszystko, począwszy od wkładek gramofonowych, przez kable, a na kolumnach kończąc, jest produkowane u nich na miejscu. Jak na mistrzów włoskiego designu przystało, tworzą produkty eleganckie i spójne wizualnie.
Na szafce obok wysmakowanego wzorniczo gramofonu Mediterraneostał również przedwzmacniacz gramofonowy PH 10 oraz przedwzmacniacz P 1000, wyposażony w 5 wejść XLR, które pozwalały na prezentację tego samego materiału z płyty CD i winylu (i CD i PH 10 posiadają wyjścia symetryczne).

[lupa:1:R]Przebojem ekspozycji były: prezentacja płyty Donalda Fagena "The Nightfly" wyprodukowanej w ściśle limitowanym nakładzie przez Mobile Fidelity w technologii UltraDisc One-Step - w porównaniu do "zwykłego" winyla - można było usłyszeć jak wielkie nieskonsumowane możliwości tkwią jeszcze w tym nośniku. 
Dla wielu osób było również zaskoczeniem, że winyl może brzmieć lepiej niż CD, a pamiętajmy, że CD 1000 to utytułowany odtwarzacz. Gramofon z dobrą wkładką (Mediterraneo z Machiavelli Gold) był nie do pobicia.
Sporo emocji wzbudziły również zmiany krzywych korekcji - Leonard Cohen w charakterystyce RIAA, a Columbia to dwa różne byty brzmieniowe.


[img:18]Gramofon Mediterraneo, CD 1000, przedwzmacniacz PH 10, końcówka mocy PA 1175, kolumny XS-85 i firmowa szafka Galileo - jeśli ktoś zwraca wyjątkową uwagę wygląd to bardziej spójnego stylistycznie systemu nie kupi

Zapraszam na film jaki nasza ekipa nakręciła podczas pobytu na stoisku, gdzie między innymi jest nieco więcej o krzywych korekcji.

(kliknij żeby obejrzeć)

 

615 Auris Audio

[img:21:R]To już trzecia wizyta serbskiego Auris Audio w Warszawie. Firma zajmuje się projektowaniem sprzętu zarówno analogowego jak i cyfrowego (w tym wzmacniaczy lampowych) oraz kolumn. Na warszawskiej imprezie spotkałem dystrybutorów z Grecji i Izraela, a gdy wychodziłem pojawił się potencjalny Polski dystrybutor. Póki co nie czuję się upoważniony by zdradzać więcej szczegółów, zwłaszcza, że na stronie internetowej oficjalnie nikt jeszcze nie został przedstawiony.

Dla prawdziwych hedonistów przygotowano do kompletu wzmacniacz słuchawkowy (pokazywany na Stadionie) o jakże wdzięcznej nazwie Headonia. Nazwa, nazwą ale muzycznie robił wrażenie.


[img:2]Światowa premiera kolumn Poison 8 i Poison 88, pan Milomir Trosic wręcz określił model 88 mianem kolumn referencyjnych

[img:3]Każdy detal wysmakowany, a połączenie skóry i drewna aż się prosi by zaistnieć w jakimś stylowym wnętrzu

 

618 JAG Electronics (polski producent)

[img:19:L]Jedno z najmilszych moich wspomnień z AVS pochodzi z tego pokoju. Pan Dariusz Gryglewski, to prawdziwy pasjonat, który od dobrych 30 lat bawi się lampami. Człowiek przemiły i potrafiący opowiadać dajmy na to o takiej ECL-86 jakby to była lampa co najmniej ze złota.


[img:15]Akustyczną ozdobą prezentacji były nowe kolumny - Nirvana

Gdybym mógł wyjść z imprezy wynosząc pod pachą tylko jeden zestaw to byłby to zestaw Pana Dariusza - muzykalny, niezbyt drogi, łatwy w ustawieniu i co najważniejsze nie męczący przy dłuższym kontakcie. Na AVS było sporo spektakularnie brzmiących urządzeń, ale były albo koszmarnie drogie, albo wymagały salonu wielkości kortu tenisowego, albo po prostu w swojej pedanterii były na dłuższą metę po prostu męczące.


[img:16]Wzmacniacz JAG 300 w swojej najnowszej odsłonie

W warunkach domowych zwykle słucha się cicho (przynajmniej ja tak robię) i do takich kameralnych odsłuchów mały wzmacniacz lampowy plus sprawne kolumny całkowicie wyczerpują temat. 

Dariusz Gryglewski (właściciel i główny konstruktor): Ja w audio kreuję najprostsze rzeczy, które w audio zawsze się sprawdzają. By za „Biedronkowe” pieniądze zbliżyć się do rzeczywistości, do przysłowiowego koncertu na żywo. Po latach prób wiem, że najlepiej sprawdzają się najprostsze rozwiązania jak pojedyncza lampa i skuteczna kolumna. A jak kolumna to z głośnikiem szerokopasmowym i wtedy wzmacniacz lampowy może być dowolny, od 2 do 9W w klasie A.
Moja najnowsza kolumna Nirvana zbudowana na amerykańskich przetwornikach Audio Nirvana ma skuteczność 99dB, nie tworzy wąskiego sweet spotu, no i trzeba jeszcze wiedzieć jak sobie poradzić z tym co w paśmie się dzieje powyżej 2.500Hz (śmiech), moja pracuje w paśmie 31-20.000 Hz i tyle


[img:17] 

 

616 Nautilus

W 616 Nautilus pokazał bardzo "gabinetowe" oblicze, z topowym jednopudełkowym odtwarzaczem Accuphase, najświeższym gramofonem Transrotora i mocną integrą Octave. Gwoździem programu były tu jednak bardzo przystępne cenowo, jubileuszowe monitory Dynaudio Special Forty, z których ten bądź co bądź, high-endowy system wyciągnął wszystko co najlepsze.


[img:13]Zapytany przeze mnie przedstawiciel dystrybutora, o to jak wg niego powinien wyglądać wzorowy opis pokoju, zastrzelił mnie prostolinijnością: „Niech pan napisze Octave + Dynaudio i wszyscy będą wszystko wiedzieć”. Po chwili namysłu dorzucił: „... i Transrotor

[img:14]A tak bardziej szczegółowo to grały: jubileuszowa edycja monitorów Dynaudio Special 40, integra Octave V 110 SE, odtwarzacz DP-720 Accuphase i Transrotor Massimo, a wszystko na okablowaniu Siltech i Acrolink - i teraz to już chyba rzeczywiście wszyscy wszystko wiedzą :)

 

[img:20:L]CZYTAJ> Wszystko o Hi-Endowej części ekspozycji Nautilusa w Hotelu Gulden Tulip

 

 

610 MJ Audio Lab: Bryston / My Monitors / Vicoustic

[img:10]

[img:11]

W MJ Audio Lab tradycyjnie było profesjonalnie - nowością i główną atrakcją był odtwarzacz plików cyfrowych wysokiej rozdzielczości Bryston BDP-3
Co do Brystona to warto nadmienić, że na analogowe produkty (wzmacniacze, kolumny, preampy) udziela 20 letniej gwarancji. Tym się różni marketing snujący opowieści o wysokiej jakości produktów u 99,9% producentów XYZ, od absolutnej pewności Brystona podpartej realnym zobowiązaniem serwisowym - które przeżyje niejednego właściciela.
[img:19:L]Kolejny  polski akcent i kolejna nowość to aktywne monitory studyjne marki My Monitors - model MY5.
Na ścianach wisiały panele Vicoustic, a wśród nich Flatpanel VMT czyli płaskie panele z nadrukowanymi obrazami.


[img:12]Niejedna żona chętnie dopłaci lub wręcz zasponsoruje wymianę dotychczasowych "dziwactw" (czyt. ustrojów akustycznych) na ładny widoczek a'la fototapeta lub coś jeszcze mniej rzucającego się w oczy

[img:19:L]W przedsionku pokoju miała miejsce bardzo ciekawa prezentacja firmy Falcon Acoustics - symulacja pomieszczenie zaadaptowanego akustycznie vs niezaadaptowanego.


[img:9]

Hubert Jastrzębski: Często trudno sobie wyobrazić jak zmieni się akustyka pomieszczenia po adaptacji. W naszej symulacji jesteśmy w stanie wstawić dany model głośnika do wirtualnego pomieszczenia i dokonać symulacji HRTF (z maskowaniem międzyusznym głowy). Można na słuchawkach dokonać porównania jak będą brzmieć różne materiały oraz zobaczyć jak zmieni się wygląd pomieszczenia po adaptacji.
W wersji finalnej symulatora będzie możliwe połączenie wizualizacji z goglami do VR, by wrażenie było jeszcze pełniejsze.

 

608 Zweimann / Galeria Audio: Spec, stoliki

[img:7]Kolumny urzekały swoją formą - tym razem były to kolumny wyprodukowane w niewielkiej manufakturze w Danii z giętej sklejki,
model na zdjęciu (jeden z 6 w ofercie) kosztuje 7.000 Euro.

[img:8]Na górze bardzo ambitny lampowy DAC firmy Zweimann, poniżej (z pomarańczowymi nóżkami) japoński wzmacniacz zintegrowany w klasie D - SPEC RSA-F33EX skonstruowany przez Yazaki San, okablowanie również japońskie
[img:19:R]Stoliki polskiej firmy Harmonium

 

602 IsoTek

IsoTek ze swoich produktów nie miał nic nowego do pokazania poza znanymi już modelami z poprzednich edycji AVS, co w sumie w niczym mu nie ujmuje. Generalnie ideą prezentacji była możliwość porównania produktów wg zasady dobry-lepszy-najlepszy i pokazanie jak poprawia się dynamika grania pomiędzy "czarnymi” przewodami podłączonymi do marketowej listwy, a ich produktami.
U Isoteka "entry level" zaczyna się od 500 Funtów...

[img:5]Do odsłuchów używane były premierowe kolumny francuskiego Davis’a będące w dystrybucji Audio Anatomy

[img:6]

 

601 Audio Note UK

601 był drugim pokojem po 716 gdzie można było posłuchać oferty firmy Szemis Audio Konsultant. I tu również można było zobaczyć zasłuchanych ludzi. Prezentacja optymalnie skompletowanego zestawu urządzeń Audio Note (UK), o niewielkiej mocy potrafiła stworzyć istną magię subtelnego dźwięku, która w przypadku mocniejszych urządzeń zostaje "zagłuszona".

Lampy rządzą! W tym przypadku były to triody 300B, które zagrały tak jak zagrały, dzięki bardzo skutecznym kolumnom AN-E AlniCo. Na własny użytek określam takie prezentacje jako potrafiące grać ciszą.

W pokoju 601 grał więc prosty i "niedrogi" system złożony z: napędu CDT-One, przetwornika cyfrowo-analogowego DAC 2.1x, podstawowego przedwzmacniacza M1 oraz końcówki mocy Conqueror z triodami bezpośrednio żarzonymi 300B niemieckiej produkcji ELROG. Zdaniem p. Wojtka Szemisa to najlepsze 300B na świecie - projekt inżyniera z niemieckiej firmy Telefunken.
Zastosowane kolumny były najtańszym modelem z najdroższej serii, czyli tych kolumn Audio Note, które mają głośniki z magnesami AlNiCo.
 
Magia AlNiCo wraz z magią triody 300B = magia2. Nieczęsto spotykane. Bez srebra, na miedzianych kablach Audio Note (UK).

 [img:4]Zdjęcie wykonanie niemal w ciemności, więc wygląda jak wygląda... pokazuję z kronikarskiego obowiązku :)

 

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz