16 czerwca 2022 09:00
Info Audio Center Poland Audio Center Poland tel: +48 (12) 425 64 43 www.audiocenter.pl

AUDIOVECTOR: QR 7 - flagowiec dla obywatela

To może być hit. Piszę może", a nie że będzie", bo z rzeczami droższymi niż kilogram truskawek nigdy nic nie wiadomo, faktem natomiast pozostaje, że QR 7 to najwyższy model w serii QR i kosztuje o jedno zero mniej niż seria R. 

Premiera na High End: 

  • AUDIOVECTOR: QR 7 – najwyższy model w serii QR, czyli flagowiec w mniejszej flocie

Przedpremierowo na High End: 


[img:1]Audiovector QR 7

Mads Klifoth (CEO Audiovector): QR 7 miały swoją premierę wczoraj i są kolumnami flagowymi w serii QR, powyżej QR 5 (premiera 4 lata temu – red.). To konstrukcja trójdrożna, posiadająca dwa 8” woofery Pure Piston działające jak tłoki z membrana kanapkową jaką znamy z innych naszych konstrukcji, czyli dwie warstwy cienkiego aluminium sklejone klejem akustycznym. Do tego 6” średniotonowy, wysokotonowy wstęgowy (ten sam co w modelu QR 5 – red.) i dwie komory akustyczne. Wszystko zostało zaprojektowane i wykonane u nas na miejscu w Audiovector. 

Nowe kolumny są znacznie większe i cięższe niż QR5, ważą około 43 kg sztuka, a do tego są bardziej czułe (90,5 dB – red.) bo w firmie lubimy wzmacniacze lampowe. Porty basowe skierowane w dół. Zwrotnica z jednego elementu na przetwornik, więc pracuje bez wysiłku i dzięki temu uzyskaliśmy ten otwarty, dynamiczny dźwięk. 


[img:2]Takie walizeczki weszły w modę – dealer może w 5 minut zaprezentować rozwiązania techniczne i dostępne kolory
 / pokazany AMT tweeter (Air Motion Transformer) – przetwornik wstęgowy z pozłacaną siateczką ciągnący do 45.000 Hz robi robotę
 (kliknij)

Mads: Od pięciu lat obserwujemy w firmie nieustanny wzrost. Postanowiliśmy więc w tym roku pokazać w Monachium coś bardziej dla normalnych ludzi, coś co nie byłoby super drogie, żeby skorzystali na tym użytkownicy. 
Uważam, że zmiana polityki cenowej jest konieczna, bo branża za mocno się napompowała, dlatego u nas (pomimo inflacji – red.) ceny pozostają na stałym poziomie (co w praktyce oznacza obniżkę – red.). Stąd ta nasza propozycja, która pozwoli dealerom utrzymać poziom bez konieczności podnoszenia cen klientom. 

W wielu firmach zauważam w tym sezonie trend na premiery rozsądniejszych cenowo modeli. 


[img:4]QR 7 (kliknij)

Mads: Mam wielkie oczekiwania względem tego modelu, bo z wyglądu to taki kobiecy głośnik, ale facetom... te dwa 8" tłoki dadzą kopa potęgą dźwięku. 

Jeszcze jeden ukłon w kierunku pań – bass-reflex skierowany w dół pozwoli bezpieczniej zepchnąć kolumny w stronę ścian, a nie żeby takie kloce na środku salonu stały :) 


[img:7]Na bazie serii QR można zacne kino domowe postawić w czym bardzo pomocne są głośniki naścienne QR OnWall (pierwszy od lewej)

Chcę powiedzieć, że różne modele Audiovector’ów były najczęściej spotykanymi przeze mnie kolumnami na wystawie. Towarzyszyły sprzętom różnych marek, prezentując: wzmacniacze / przetworniki DAC / kable / a nawet wkładki gramofonowe, a wszystkie te prezentacje łączyło “to coś”.


[img:11]U Ortofona grały absolutnie bezkompromisowe Audiovector R 11 Arreté i taka też była cała ta prezentacja,
gdzie na gramofonie TechDAS przygrywała hi-endowa wkładka Ortofon MC Diamond
/ jako że Duńczycy się wspierają, więc w pokoju Audiovector'a w użyciu była równie udana Ortofon MC Verismo

Od lat gdy wchodzę do pomieszczenia gdzie gra muzyka z zasady nie patrzę na sprzęt, żeby nie ulegać sugestii, tylko najpierw słucham – w pokojach gdzie grały Audiovector’y dźwięk był taki… relaksujący / pozbawiony nerwowości / duży ale i aksamitny / zbliżający się sprężystym krokiem, ale nie próbujący walić po głowie.
Tak więc w wielu salach najpierw stwierdzałem na ucho, że jest fajnie, potem podnosiłem wzrok, a tam stał jakiś Audiovector. No magia. 


[img:10]Na kolejnym stoisku grały równie wyrafinowane Audiovector R 6

[img:9]Na innym Audiovector QR 3

[img:8]A tu widać całą rodzinkę QR i różnice w wielkościach

Podzieliłem się tą obserwacją, a Mads się uśmiechnął od ucha do ucha, jak to on potrafi i powiedział:

Dynamika i otwarty dźwięk, to pomysł mojego ojca z 1979 roku!

Wielu producentów wykorzystuje w marketingu hasła w rodzaju: mamy to w DNA / firmowe brzmienie itp., ale jeśli komukolwiek miałbym wręczyć Dyplom Uznania za najbardziej rozpoznawalne brzmienie, to dostałby go właśnie Audiovector. 


[img:13]Przesympatyczni Duńczycy – od lewej: Mads (dyrektor generalny / prezes) i Ole Klifoth (założyciel / główny konstruktor)

AUDIOVECTOR: QR InWall / QR OnWall

Na koniec spotkania Mads pokazał mi dwa głośniki leżące nieco z boku ekspozycji informując, że nie są jeszcze promowane, bo to ich pierwszy i jeszcze przedpremierowy pokazy, a cyfrowa premiera (w sieci – red.) spodziewana jest za miesiąc. Dostawy zaczną się na przełomie lipca i sierpnia. 


[img:5]Od lewej Audiovector QR InWall i QR OnWall
(kliknij)

[img:6]Obie kolumny mają całkowicie przeprojektowaną konstrukcję

[img:3]Gdy stanąłem w drzwiach Pan Prezes przeprosił rozmówców i dosłownie padliśmy sobie w ramiona,
 
bo audio to nie tylko emocje związane ze sprzętem, ale też relacje międzyludzkie i wyjątkowe osobowości go tworzące

Na koniec uwagę natury ogólnej – od ostatnich targów w Monachium minęły trzy lata i przez ten czas, ludzie w branży, stęsknili się za sobą bardziej niż przypuszczali.
Gdy impreza odbywa się rok w rok, to staje się takim koniecznym do odbębnienia obowiązkiem. Tym razem jednak ich zabrakło, więc chyba każdy miał frajdę z ponownej możliwości bezpośrednich kontaktów.
Tak było na High End i tak będzie na IFA w Berlinie i w Warszawie na Audio Video Show. Równie serdecznych powitań były dziesiątki, więc proszę nie sądzić, że ja tu po znajomości jakąś "laurkę" napisałem :)


[img:12]Ta prezentacja, oraz ta u Ortofon'a odrazu trafiły na moją listę czołowych "dzięków wystawy",
z jedną różnicą, że ta na QR 7 kosztowała ułamek ceny pozostałych finalistów. Bingo!

Kolumny

Gdzie kupić?

AUDIOVECTOR AUDIOVECTOR www.audiovector.com

Dystrybucja w Polsce:

Audio Center Poland

tel.: +48 (12) 425 64 43
tel.: +48 (12) 265 02 85
adres:
ul. ks. Józefa Skwiruta 7 30-700 Bochnia
Audio Center Poland
reklama
Może Cię zaciekawić:
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz