7 listopada 2022 18:42
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info Horn Distribution Horn Distribution tel: 22 331 55 55 www.horn.pl

SONOS: S.A.N.T.A. Index - tego jeszcze nie grali :)

Kreatywność jest jedną z tych sił, które nieustannie popychają nasz świat do przodu. Czasem dotyczy rzeczy wielkich, a czasem małych, ale sam fakt, że się one pojawiają świadczy o twórczym duchu ekipy stojącej za danym projektem.
Tym razem nie będzie to strzał na miarę bezprzewodowego multiroom (wynalazek Sonos’a), a poszukiwanie odpowiedzi na proste pytanie: Kiedy powinno się zacząć sezon świąteczny?


[img:1]Choinka w tle i prezenty przed Helloween? Spokojnie, spokojnie, wszystko pod kontrolą... i zaraz się wyjaśni
 / kupując Ray'a warto od razu pomyśleć o bezprzewodowych tyłach
(kliknij)

Coś jest na rzeczy z tym ciągłym przesuwaniem granic sezonów w handlu, więc Sonos zaproponował metodę zweryfikowania metodami statystycznymi: Kiedy w naszych sercach zaczyna się sezon świąteczny?

Info prasowe agencji promocyjnej: Nikt nie jest pewien, kiedy tak naprawdę zaczyna się sezon świąteczny, dlatego Sonos postanowił znaleźć odpowiedź na to pytanie i rozstrzygnąć wszelkie spory. W tym celu powstał S.A.N.T.A Index (Seasonal Audio Noise Tracking Aggregator), który w odróżnieniu od prawdziwego (ekhm) Świętego Mikołaja nie dzieli słuchaczy na grzecznych i niegrzecznych. 
Ten specjalny algorytm, śledzi, analizuje i w rezultacie premiuje nasze świąteczne wyszukiwania: 
– Kiedy z naszych głośników po raz pierwszy rozbrzmiewa nieśmiertelne „Last Christmas”? 
– Kiedy jest dobry moment, by obejrzeć „Listy do M.”? 


Jak dalej czytamy w materiałach: "Algorytm S.A.N.T.A., przeanalizuje dane dotyczące świątecznych filmów oraz piosenek z 23 krajów, w tym z Polski." Oto więc link do podstrony dedykowanej naszemu krajowi (proszę nie pytać dlaczego nie jest po polsku), gdzie widać nawet całkiem sensownie zaproponowane tytuły z naszego podwórka. Natomiast anglosaska muzyczka lecąca w tle, to całkiem sympatycznie skomponowana dwugodzinna playlista melodii świątecznych.


[img:4]Karaoke nie jest zbyt popularne w Polsce poza... śpiewaniem kolęd / Sonos Roam nie musi być czerwony

Pete Pedersen (wiceprezes ds. marketingu w Sonos): Niezależnie od tego, w jaki sposób spędzamy Święta, jest to czas, który sprawia, że czujemy się bardziej radośni i nostalgiczni, chcemy być bliżej siebie. Piosenka potrafi przywołać piękne wspomnienie o dekorowaniu ciasta z rodziną, a świąteczny film co roku wzrusza tak samo. Tym razem chcieliśmy nie tylko pomóc użytkownikom poczuć prawdziwie świąteczną atmosferę, oferując im dostęp do ulubionych treści o tej tematyce. Chcemy także odpowiedzieć na odwieczne pytanie: kiedy jest właściwy moment, aby podkręcić poziom dźwięku, gdy z głośników leci świąteczny hit?


Inicjatywa śledzenia przez 
Sonos'a poziomu „Jingle Waves” (świątecznych fal dźwiękowych i filmowych) wydaje się być naprawdę ciekawym pomysłem, który ma szanse zakończyć spór, o to od kiedy w naturalnie fizjologiczny sposób zaczynamy myśleć o Świętach = o świątecznych zakupach.

Dowiemy się czy na całym świecie tak samo kochamy klasyki, takie jak „Kevin Sam w Domu”. A może w Polsce królować będą “Listy do M.?” Kiedy z naszych głośników po raz pierwszy rozbrzmiewa nieśmiertelne „Last Christmas”? Te informacje pozwolą określić dokładny moment, w którym Święta stają się najważniejszym tematem w poszczególnych krajach. Będzie to oficjalny sygnał dla wszystkich, którzy nie mogą doczekać się dekorowania mieszkań, przystrajania choinki i pieczenia pierniczków.


[img:3]Przebój sezonu jesiennego – kompaktowy subwoofer Sub Mini / tu w towarzystwie soundbara Beam (Gen 2)
(kliknij)

Jak to ma zadziałać? 

Sonos S.A.N.T.A Index analizuje częstotliwość, z jaką użytkownicy wyszukują i odtwarzają pięć najpopularniejszych świątecznych piosenek i filmów w aplikacji Sonos w każdym z 23 krajów biorących udział w projekcie - od Stanów Zjednoczonych, Kanady i Meksyku, po Wielką Brytanię, Holandię, RPA, Kolumbię, Australię i Polskę. W połączeniu z innymi wskaźnikami, w tym z głośnością i sentymentem, Indeks generuje codzienny wynik „Jingle Waves” w skali od 0 (brak świątecznej radości) do 100 (maksymalna radość). Oficjalny początek sezonu świątecznego zostanie wyznaczony w momencie, gdy „Jingle Waves” w każdym kraju osiągnie punkt kulminacyjny, czyli wartość 50.

A wiec panie i panowie, wszystko w waszych rękach – znaczy się w rękach posiadaczy sprzętu marki Sonos (kto nie ma jeszcze zdąży kupić), bo tylko dzięki analizie preferencji słuchaczy zostaną skalibrowane „Jingle Waves” dla poszczególnych krajów. Aż sam jestem ciekaw czym to się skończy?

W nagrodę Sonos przygotował podobno szereg niespodzianek dla słuchaczy, w tym konkursy i promocje. 

[img:6]Niektóre markety już sprzedają bożonarodzeniowy stuff i być może czynią to z braku wiedzy kiedy wypada zacząć?
Dla nich wyniki "badań" Sonosa mogą okazać się bezcenne.
Chciałoby się rzecz, że to jakieś szaleństwo… kompletne odklejenie od rzeczywistości, że wpisuje się w ogólnie wysoki stan oparów absurdów w kraju, ale czy na pewno tylko w naszym? A może świadczy to o przebiegłej zapobiegliwości dyrekcji, która nie wiedząc kiedy 55 fala zarazy w mediach uderzy, a władze ogłoszą kolejny lock-down, chce jak najszybciej przewietrzyć magazyny z zeszłorocznego stocku? A może to jeszcze inny i szerszy problem? / zdjęcie zostało zrobione miesiąc temu – 5 października b.r. w Łodzi


[img:5]Obserwuj #SANTAIndex

Kolumny Bezprzewodowe Głośniki przenośne/bezprzewodowe

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > SONOS rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz