AIR TIGHT: ATM-1E - podstawowy wzmacniacz lampowy dla... "początkujących"

Wzmacniaczy lampowych jest wiele i niemal wszystkie pracują w oparciu o te same albo bardzo zbliżone lampy. Jakże więc podjąć trafną decyzję, z której konsekwencjami przyjdzie nam żyć prawdopodobnie przez lata?
Całą sytuacja jako żywo przypomina skramentalne pytanie, które każdorazowo słyszę w ulubionej lodziarni: „Woli pan w wafelku, czy w kubeczku?”. Oczywiście, że w wafelku, bo kubeczka nie zjem... i tak mnie to natchnęło do sformułowania praktycznej porady dla kupujących (jakiej i sobie bym udzielił) — gdybym miał wybrać wzmacniacz lampowy, to postawiłbym na tradycję, a niedoścignionym wzorem szacunku dla tejże są Japończycy, gdzie tradycją się oddycha, a jednocześnie w poczuciu głębokiego szacunku dla wcześniejszych osiągnięć od czasu do czasu udoskonala...

 [img:2]... a potem wchodzisz do takiego pokoju i natychmiast całym ciałem słyszysz, że w powietrzu NIE MA stresu

[img:3]Dyrektor Yutaka Miura (syn legendarnego Atsushi Miura) pokazuje, które elementy wykonała dla niego firma TAMURA
 / nie często zachwycam się meblami, ale ten stoliczek jak do sushi marki Beaudioful wygląda obłędnie
 (kliknij)

Yutaka Miura: Tym razem przywieźliśmy zupełnie nowy wzmacniacz stereofoniczny push-pull o nazwie ATM-1 edycja 2024, w skrócie ATM-1E. To całkowicie odnowione w stosunku do poprzednika ATM-1S urządzenie. Nowy model został wyposażony w transformator wyjściowy TAMURA, oraz cewkę dławiącą TAMURA i wykorzystuje lampy: 12AT7, dwie 6CG7, oraz cztery EL34 w konfiguracji push-pull. 

Przeprojektowaliśmy go, aby w pewnym sensie na nowo zredefiniować pojęcie wzmacniacza push-pull EL34. 
Wiesz, jeśli spojrzeć na rynek, nie widać już nowych wzmacniaczy push-pull EL34, choć w dawnych czasach p. Marantz w swoich dziełach zawsze korzystał z EL34. 
Myślę, że to wynika z zapotrzebowania rynku na większe moce i dlatego producenci kierują się w stronę lamp KT88 lub obecnie KT170, ale my doszliśmy do wniosku, że EL34 nadal mają niesamowity urok i czar jako lampy audio. 
Byliśmy pewni, że jeśli przeprojektujemy i ulepszymy konstrukcję, wzbogacając ją o całą naszą zdobytą przez lata wiedzę, to uda się stworzyć bardzo dobrze brzmiący wzmacniacz i tak narodził się ATM-1E. 

Wzmacniacz oddaje 2x 35 W i wyposażony został w wyjścia głośnikowe 4-omowe i 8-omowe wykorzystujące terminale marki WBT. 

Warto zdać sobie sprawę, że Air Tight działa się nieco na odwrót, gdzie zamiast dobierać lampy do projektu wzmacniacza, najpierw wybiera się lampę o odpowiednim brzmieniu, a potem doprojektowuje obwód tak, by jak najpełniej wspierał jej właściwości.
A potem ludziska siedzą, drapią w głowę i próbują zrozumieć jak to możliwe, że słyszą taki poziom perfekcji i muzykalności. Tu trudno nawet mówić o urządzeniu, jako tworze elektryczno-mechanicznym, bo bardziej przypomina on instrument, a nawet całą orkiestrę instrumentów. 
Edycja 2024 jest ukoronowaniem rozwoju firmy, która 38 lat temu wypuściła ATM-1 wykorzystujący lampę EL34, oraz produkowanego do ubiegłego roku modelu ATM-1S.


[img:4]ATM-1E
 — to białe coś na górnym panelu to bardzo precyzyjny wskaźnik wychyłowy do mierzenia poziomu wzmocnienia,
 
jako że jest czytelny ułatwi obsługę początkującym użytkownikom / kiedyś takie montowano w magnetofonach, a teraz to luksus
 
(kliknij)

[img:7]Do kompletu można użyć przedwzmacniacza ATC-7 (na zdjęciu) / ATC-5 lub ATC-3s

ATM-1E będzie naszym modelem podstawowym, ale jak wiesz AIR TIGHT nigdy nie był tani — cały montaż wykonywany jest ręcznie w Japonii, a wszystkie użyte komponenty zostały wyprodukowane w Japonii, Europie (np. niemieckie zaciski WBT) lub w Stanach Zjednoczone, bez żadnych chińskich komponentów. 

Wraz z naszym kompaktowym przedwzmacniaczem ATC-7, tworzą tu dziś pasującą do siebie kombinację zapewniając najwyższej jakości dźwięk analogowy przy — powiedziałbym — całkiem przystępnej cenie jak na realia współczesnej sceny audio.


[img:6]Niby drobiazg, ale zaciski WBT dodają temu urządzeniu powiewu nowoczesności
 / całość waży 21.5 kg

W standardzie wzmacniacz posiada zaciski dla kolumn 4 i 8-omowych, natomiast opcjonalnie możemy wyprowadzić również 16-omowe i klient może wtedy wybrać które dwa z trzech (4 / 8 / 16 — red.) chce mieć. 
Na życzenie klienta możemy również wykonać niezbalansowane wejścia XLR.
Terminal wejściowy wykonany jest przez AMPHENOL AUDIO.


 [img:5]ATM-1E — podobieństwo wykonania i głównych podzespołów pomiędzy modelem podstawowym a flagowym (na kolejnym zdjęciu) bardzo dobrze świadczy o standardach firmy
(kliknij)

[img:1]W sąsiednim pokoju stał referencyjny single-ended ATM-300R — no czyż on nie jest piękny?
O gustach trudno dyskutować, bo każdy lubi co innego, natomiast chcę zwrócić uwagę na niesamowitą jakość wykonania i estetykę
 / jest różnica między perforowaną blachą malowaną na czarno z drewnianymi frontami np. włoskich wzmacniaczy a takim cacuszkiem z aluminium, stali, mosiądzu, miedzi i szkła
(kliknij)

Transformator wyjściowy i cewki dławikowe to TAMURA — bardzo renomowany japoński producent wysokiej jakości komponentów. Używaliśmy już wcześniej transformatorów TAMURA we wzmacniaczu ATM-300R, a także w tym ogromnym monobloku, który widziałeś w przeszłości w Warszawie — ATM-3211.
To bardzo niezawodne podzespoły, dlatego zdecydowaliśmy się na ich montaż i w tym modelu. 

Z jednej strony mówimy, że to model „dla początkujących”, ale nie chcieliśmy iść na kompromisy tylko ze względu na cenę. Taaak… transformatory TAMURY są bardzo drogie, ale żadnych kompromisów.


[img:11]Jeden z wielkich monobloków ATM-3211 na triodach 211
(kliknij)

Odsłuchowo w porównaniu do poprzednich modeli, nowy ATM-1E oferuje znacznie większy dźwięk z bogatymi strukturami i dobrze osadzony. Poza tym scena dźwiękowa jest szersza oraz bardziej rozciągnięta w pionie, jak i w głąb. 

Myślę, że to w połączeniu z przedwzmacniaczem ATC-5 stanowić będzie jedno z najlepszych rozwiązań analogowych, pomimo że obydwa urządzenia są klasyfikowane jako modele podstawowe w naszej ofercie. 

Mam nadzieję, że w tym roku znów będę mógł wziąć udział w warszawskiej wystawie i zaprezentuję to urządzenie mieszkańcom Polski osobiście i mam również nadzieję, że to brzmienie się spodoba.


Jako że z p. Miurą znamy się od lat pozwoliłem sobie na drobny żarcik — Kiedy słyszę, że Air Tight wzmacniacz za 10.000 USD nazywa modelem podstawowym, to... to brzmi to… dość zabawnie.
Obśmiał się :)))


[img:10]Do analogowego kompletu potrzebny jest jeszcze gramofon — tu z firmową wkładką MC Opus-1...
(kliknij)

[img:8]... i przedwzmacniacz gramofonowy, a w tym temacie Air Tight też ma co zaoferować / na zdjęciu legendarny equalizer ATE-3011

 

Hi-res (stacjonarne) Wzmacnianie

Gdzie kupić?

AIR TIGHT AIR TIGHT

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > AIR TIGHT rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz