31 października 2016 19:05

... Gramofon "tani jak barszcz"

[img:1:FR]To musiało się stać... prędzej lub później.
Jedna z najpopularniejszych sieci dyskontów zza Odry, "tuż" przed świętami wprowadziła do swojej oferty gramofony. Za niecałe 50 Euro można zatem stać się posiadaczem urządzenia, które - przynajmniej w teorii - odtwarza płyty winylowe. 

Pewnie wiele osób się oburzy, część się ucieszy, a jakaś część wielbicieli analogu potraktuje to mocno obojętnie. Proponujemy jednak potraktować fakt pojawienia się gramofonów w takim miejscu jak dyskont, jako część zjawiska nazywanego potocznie "renesansem płyty winylowej". Dla wielu, to po prostu wspaniały czas, z którego można czerpać zyski. Zostawmy zatem na boku jakość tych urządzeń - bo w oczywisty sposób gramofon za 50 Euro nie jest w stanie zaspokoić potrzeb nikogo, kto rozsądnie traktuje muzykę i winylowe krążki.

Analogowi puryści pukną sie zapewne w głowę. Pozwólmy więć przez chwilę obracać się płycie z dowolną prędkością. "Money makes the world go round" śpiewała Liza Minnelli i piosenka ta pasuje tu jak żadna inna. Zostawiając na boku krytykę, przyjrzyjmy się temu, co dzieje się od pewnego czasu na rozwibrowanym od nieporządanych drgań, winylowym rynku:

Kraków - Giełda Płyt Winylowych

Konserwatywny Kraków uchodzi za miejsce niezwykłe. Na krakowskiej giełdzie, którą mieliśmy przyjemność odwiedzić w lutym tego roku oprócz płyt winylowych staroci sprzedawano także gramofony. Marki nie warto wymieniać wymieniać, ale pod żadnym względem nie ustępowała ona tym, które kupić można w opisanych powyżej niemieckich sklepach.

Ku naszemu zdziwieiu, osoby odwiedzające giełdę, kupowały zarówno płyty jak i wspomniane gramofony. Z boku wyglądało to zjawiskowo i co by nie powiedzieć radośnie: oto ludzie, którzy nagle przypomnieli sobie, że są winylowe płyty, zaczęli je ponownie kupować i być może w odruchu tej radości, do kilkunastu zakupionych czarnych krążków dokupili sobie znowu gramofon...

 

 

Berlin targi IFA

Na największych europejskich targach elektroniki użytkowej, oprócz najnowszych technologii znalazło się miejsce dla tej, w audio - właściwie najstarszej. Na stoiskach ze sprzętem, praktycznie wszędzie można było zobaczyć gramofony: bardziej lub mniej technologicznie zaawansowane, ale głównie mniej. Jeśli ktoś gramofonów nie produkuje to przecież nie jest w obecnych czasach wielkim problemem zacząć to robić. Można kupić gotowe urządzenie i dodać swoje logo - tak zrobiła firma KLIPSCH.  

[img:7]

Gramofon KLIPSCH, a właściwie PRO-JECT, który stanowi część bardzo
zgrabnego, 
kompaktowego zestawu audio  

 

Inne zdjęcie zamieszczone poniżej pochodzi ze stoiska, które składało się w dużej mierze z gramofonów i to tych właśnie najtańszych i najprostszych. Nikogo to nie dziwi... bo to przecież targi elektroniki użytkowej. Zainteresowanie dość duże, porównywalne z tym, które widać było na stoisku z klasycznie wyglądającymi szafami grającymi, których część z nich działa w oparciu o 7-calowe single... oczywiście winylowe.

[img:3]

Co ciekawe większość tych maszyn, wzorniczo podążą za estetyką lat 70-tych i 80-tych. Nie ma tu miejsca na dziwnie wyglądające konstrukcje, antywibracyjne zawieszenia, skomplikowane ramiona. Liczy się prosty przekaz: ten gramofon można wziąć ze sobą na weekendowy wyjazd, podłączyć do gniazda w samochodzie i doskonale się bawić.

[img:6]

Gramofon BAMBINO w swojej najbardziej zaawansowanej 4 wersji

 

FONICA

"Stali bywalcy tamtych prywatek" - tak brzmiał tytuł wystawy zorganizowanej przez Muzeum Miasta Łodzi. Ci bywalcy pamiętają zapewne gramofony BAMBINO, które do złudzenia przypominają własnie te najtańsze, produkowane współcześnie. Zestawione obok siebie zdjęcia pokazują konstrukcyjne i wzornicze analogie. Różnica polega jednak na tym, że BAMBINO było wówczas dla zakładów FONICA nieomal szczytem technologicznych możliwości.

 

[img:8:L]Wystawa sprzętu Zakładów Radiowych FONICA w Łodzi

 

Nieuniknionym skutkiem masowości jest pojawianie się na rynku urządzeń, które w jakimś stopniu przeczą powodom, dla których zostały do życia powołane. Można krzywo patrzeć na zamontowane w gramofonie głośniczki oraz pakiet wyjść pozwalających podłączyć go do komputera. Ale nie mamy przecież złudzeń, kto ma być odbiorcą tego sprzętu. Czy dyskont jest dobrym miejscem na zakupy tego rodzaju? Z punktu widzenia kręcącego się interesu - najlepszym. Ocena decyzji wprowadzenia go do handlu nie powinna obejmować aspektu jakości. Jest to raczej interdyscyplinarne zjawisko, którego głównym napędem są pieniądze. 

Gramofonowa wojna dyskontów

Nie trzeba było długo czekać na reakcję rynku i wygląda na to, że w najbliższym czasie będziemy świadkami "świątecznej wojny gramofonowej". Różne sklepy, do odtwarzania czarnych krążków, będą oferować najtańsze z możliwych urządzeń - głównie dlatego, że ludzie chcą je kupować. Rywalem niemieckiej sieci LIDL jest pochodząca z tego samego kraju sieć ALDI. Do ich oferty trafić ma wkrótce gramofon walizkowy, który podobnie jak produkt z oferty rywala, wyposażony jest we wbudowane głośniki stereo oraz port USB. Będzie on jeszcze tańszy i ma kosztować tylko nieco ponad 30 Euro. Gramofony mają być dostępne w sprzedaży od połowy listopada.

Jak widać, bój o klienta w okresie świątecznym rozpoczął się na dobre i pewnie jest tylko kwestią czasu, kiedy kolejne dyskonty staną na linii frontu.

[img:10]

 

Bogactwo renesansu...

Na renesansie domeny analogowej bogacą się prawie wszyscy. Z magazynów wydobyto linie produkcyjne do tłoczenia winyli, w podupadających EMPiK-ach zrobiono miejsce na półkach dla 12-calowych płyt, serwisy nie nadążają z naprawami wyciągniętych na piwnic Danieli i Bernardów. Artyści stoją w kolejkach do inżynierów masteringu, którzy nagle musieli przypomnieć sobie jak postępować z piosenkami nagranymi w domenie analogowej. W rozgłośniach radiowych prezenterzy ponownie zajrzeli za drzwi magazynów z winylami, a ich producenci uruchomili lub zwiększyli "moce przerobowe" w swoich fabrykach. 

Nawet hejterzy powinni się cieszyć - bo mają o czym pisać i na co narzekać - wszyscy są zatem szczęśliwi! 

 

[img:9] 

Gramofony
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz