Marantz CD/PM6006 - system z nagrodą EISA

Autor: Michał Sommerfeld • 21 września 2016
MARANTZ CD60061.995 zł
2.495 zł
MARANTZ PM6006
21 września 2016 07:43
Michał Sommerfeld INFOAUDIO.PL Dostarczył Horn Distribution Horn Distribution tel: 22 331 55 55 www.horn.pl
  • Bardzo korzystny stosunek jakość/cena.
  • Tradycyjne wzornictwo, solidne wykonanie, wysoka jakość podzespołów.
  • Charakterystyczne dla firmy Marantz brzmienie. Zrównoważone, bez niespodzianek, nie forsujące żadnego z aspektów.
  • Zestaw jako system posiada dwa przetworniki DAC, ten zamontowany we wzmacniaczu pozwala na korzystanie z nowoczesnych źródeł sygnału cyfrowego takich jak streamery czy dowolny DAP.
  • Nieco nudna prezentacja odtwarzacza CD oraz lekkie wyostrzenie wzmacniacza doskonale się znoszą, ale gdyby te urządzenia traktować osobno, można uznać to za słabe punkty każdego z nich.
  • Brak możliwości pracy CD w funkcji przetwornika DAC. Wejście USB czyta jedynie sygnał z pendrive i iPhone.
  • Brak kompatybilności wejścia USB w odtwarzaczu z systemami innymi od Apple iOS.

[img:4:R][img:6:L]Marantz, to jeden z producentów, który posiada bardzo bogatą historię. Począwszy od wizjonera Saula Marantza, przez Kena Ishiwatę i jego pomysłowe modyfikacje, na obecnych urządzeniach kończąc, firma ta zawsze utrzymywała się na czele stawki. Czy najnowsza generacja, najpopularniejszych serii tego producenta spełnia nasze oczekiwania?

 

Marantz jest jak każdy widzi. Dzięki wprowadzeniu charakterystycznego zagięcia frontu, urządzeń japońskiego potentata nie da się pomylić z niczym innym. Razem ze stonowanym i dojrzałym brzmieniem ten charakterystyczny wygląd jest wizytówką obecnych produktów japońskiego giganta. W opisie wzmacniacza czytamy, że zachowane zostały główne założenia konstrukcyjne z modelu PM6005, ale zwiększono wydajność prądową i dodano moduł DAC. To jest właśnie najciekawszym elementem tego zestawu. Podczas gdy powszechna moda nakazuje wyposażać w przetworniki analogowo-cyfrowe odtwarzacze CD i strumieniowce, Marantz przetwornik ten umieszcza we wzmacniaczu.

[img:7]

Moduł przetwornika DAC we wzmacniaczu jest zintegrowany ze złączami, które znajdują się na tylnym panelu. Do dyspozycji mamy wejście COAX i dwa złącza optyczne.

Pozornie wydaje się być może głupim pomysłem: umieszczać sekcję cyfrową w analogowym wzmacniaczu? Ale pozorny ukłon w stronę konsumenta nieaudiofilskiego może okazać się przysłowiowym strzałem w "10". Dokupując bowiem do naszego wzmacniacza odtwarzacz Blu-Ray, dekoder TV czy konsolę do gier - w łatwy sposób można stworzyć centrum domowej rozrywki. Kolejnym rozwiązaniem może być dowolne źródło sygnału cyfrowego: streamer lub przenośny odtwarzacz plików i tu zaczyna robić się jeszcze ciekawiej - bo tym samym wchodzimy powoli w świat do audiofilskiego świata. Jestem bardzo ciekaw, czy takie nowoczesne podejście do konstrukcji wzmacniacza nie odbije się na brzmieniu zestawu.

 

Odtwarzacz CD6006 - budowa

[img:1]

Zacznę od tego, na co czekają najbardziej ciekawi: różnic względem poprzedniego modelu. Kiedyś istniały sygnatury KI, czy SE, obecnie z tego co widzę udoskonalone wersje są oferowane w formie nowego modelu (poza modelem PM14S1 SE, który posiadam). Czy to dobrze, czy źle trudno powiedzieć, za to wiem czym dokładnie się różni nowa CD6006 od CD6005. W nowszej wersji zmodyfikowano nóżki, które lepiej izolują od wibracji, dokładniej dobrano komponenty i co najważniejsze poprawiono układ płytek z elementami. Cała reszta jest po staremu: mocny zasilacz, ten sam bezawaryjny napęd, przetwornik CS4398 i obróbka sygnału analogowego na dyskretnych wzmacniaczach operacyjnych HDAM-S2. Całość okraszono wyjściami cyfrowymi COAX i optycznym, oraz wejściem USB na przednim panelu. Wzmacniacz czyta pliki MP3, WMA, WAV i AAC oraz komunikuje się z urządzeniami Apple za pomocą aplikacji Air Play.

[img:2]

 

 

 

Wzmacniacz PM6006 - budowa

[img:3]

Tutaj również nie ma rewolucji. Jedynie srebrna ekranowana puszka kryjąca trafo zdradza, że coś jest na rzeczy. Poza tym PM6006 wygląda na zwykły wzmacniacz stereo. Dwa komplety zacisków głośnikowych, wejścia - także PHONO, złącza do sterowania i wspomniane wejścia cyfrowe: COAX i dwa optyczne. We wnętrzu widzimy toroidalny transformator, który z mostkiem prostowniczym i dwoma kondensatorami  tworzą serce urządzenia. Na każdy kanał przypada jedna para tranzystorów mocy Sanken, poprzedzonych dyskretnymi układami wzmacniającymi.

[img:5]

Patrząc na ten komplet nie ma żadnego powodu do narzekań. Dostajemy dokładnie to czego się spodziewamy a bardzo miłym dodatkiem jest zapewne świadomość, że komplet ten dopiero co otrzymał w kategorii EUROPEAN STEREO SYSTEM 2016-2017 nagrodę stowarzyszenia EISA. 

 

 

 

Brzmienie 

Szczerze mówiąc przyglądając się bliżej i słuchając nowego zestawu Marantz serii 6006, doskonale rozumiem dlaczego otrzymał on wspomnianą nagrodę. W największym skrócie: jest ładny, funkcjonalny i charakteryzuje się dobrym brzmieniem.

Marantz to marka, której brzmienie posiada łatwo rozpoznawalny charakter. Jest to dźwięk naturalny, stonowany z nutą docieplenia. Brzmienie urządzeń konkurencji lokujące się w podobnych przedziałach cenowych mają zazwyczaj jeden lepszy aspekt i jest to okupione zazwyczaj ceną innej cechy. Dla mnie Marantz jest dźwiękiem dla dojrzałego odbiorcy - takiego, który wie czego oczekuje.

Nie inaczej jest w przypadku zestawu 6006. Byłem zaskoczony jak dobrze wzmacniacz poradził sobie z moimi prądożernymi kolumnami. Harpia Amstaff uwielbiają moc i przy impedancji 4 Ohm oraz sprawności na poziomie 89 dB zazwyczaj przy słabszych wzmacniaczach łapią zadyszkę. Cztery 8-calowe głośniki trzeba czymś poruszyć. Pomimo basu, który był jakby poluzowany i nieco spowolniony, Marantzowi zgrabnie udało się wybrnąć z opresji braku nadmiaru mocy. Nie można przecież na autostradzie oczekiwać od Smarta sportowych osiągów - ma on bezpiecznie jechać do przodu, hamować a przede wszystkim mamy być z niego zadowoleni... a nawet dumni!

Problem ten powinien zniknąć po zestawieniu wzmacniacza z kolumnami z podobnej półki cenowej (Dali, albo JBL same się o to proszą) o rozsądnych wymaganiach prądowych.

Przetwornik DAC

Pokusiłem się również o sprawdzenie, czy lepiej jest korzystać z DAC-a wbudowanego w CD, czy we wzmacniacz. Efekty były ciekawe, ale ostatecznie wybrałbym połączenie analogowe - mimo wszystko bardziej naturalne.

Wbudowany we wzmacniacz DAC grał bardziej konturowo, ale też ostrzej na górze. Zestaw jest świetnie skrojony do własnego towarzystwa. Wady urządzeń: ciut nudna prezentacja z odtwarzacza CD i lekkie wyostrzenie wzmacniacza doskonale się wyrównują same ze sobą. W efekcie otrzymujemy dźwięk bardziej dopalony, od tego który pamiętamy ze starszego brata PM14S1 SE. Zachowuje on jednak nadal swój charakterystyczny sznyt: jest przyjemny, luźny bas nie drażni, naturalna średnica o bardzo ładnych barwach powoduje przyjemne uczucie gładkości.

Jak wspomniałem - góra pasma jest lekko wyostrzona i dzięki temu delikatnie dominuje. Nie jest to takie złe, ponieważ dodaje to do brzmienia odrobinę pozytywnej energii. Scena jest zamknięta niemalże w obrębie głośników. Jej głębokość jest wystarczająca do stworzenia stabilnego obrazu dźwiękowego. Dźwięk niechętnie odrywa się od kolumn, choć tu można polemizować, czy Amstaffy nie są zbyt wymagające. Chce też zaznaczyć, że pomimo braku kontroli na basie, przy głośnym słuchaniu, muzyka potrafi sprawiać dużo frajdy. Wzmacniacz ożywa kiedy dołoży mu się nieco więcej prądu.

Wzmacniacz w porównaniu do PM14S1 SE wykazuje pewne ograniczenie mocy. Następstwa tego stanu rzeczy odczuwalne są głównie w paśmie basu - nie był on  zbyt dobrze kontrolowany i potrafił się wzbudzić. Delikatne wyostrzenie góry pasma było łatwo wyczuwalne, a po podłączeniu do odtwarzacza OPPO dało jeszcze mocniej o sobie znać. Ptaszki ćwierkają, ze istotnie zwiększono wydajność prądową względem poprzednika i również odnoszę takie wrażenie.

Odtwarzacz uspakaja stonowanym brzmieniem. Mogłoby ono być nieco bardziej zadziorne bo jest chyba zbyt ugrzecznione. Być może to przejaw słynnej japońskiej grzeczność i taktu. Odrobina dynamiki, czy pazura by nie zaszkodziła.

Trzymając się jednak zestawienia z PM6006, sugeruję nie rozdzielać tego rodzeństwa - tutaj można więcej popsuć, niż polepszyć. Kolejny udany odtwarzacz Marantza. Pan Ishiwata ma powody do zadowolenia.

 

 

Podsumowanie

Do redakcji przyszedł zestaw: kompletny, oferujący dobre brzmienie. Doceni je każda osoba spędzająca dużo czasu na odsłuchu swoich ulubionych nagrań. Nie ma tu fajerwerków na wejściu, jest tylko japoński urzędnik, który robi swoje z precyzją i uwagą.

Zestaw posiada dużo funkcji, wejść, selektorów, a nawet tryb Source Direct. Brzmienie jest spokojne i opanowane... no chyba, że odkręcimy gałkę na godzinę 12, wówczas muzyka namawia do zdjęcia krawata i pantofli. Wówczas budzi się w nim demon prawdziwego rockmana. 

Ani razu nie wspominaliśmy o cenie, a tu jej stosunek do jakości wydaje się bardzo korzystny. Przyznana nagroda EISA po części należy się za pomysł zaimplementowanego we wzmacniaczu DAC-a i pomimo, iż nie jest to jakiś rewolucyjny pomysł, wiele osób podejmując decyzje zakupowe weźmie to pod uwagę.

I na koniec jeszcze jadna uwaga: zdaje się, że PM6006 zbliża nas do tego co chyba w audio nieuchronne. 

  

 

Sprzęt użyty w teście

Sprzęt

  • Odtwarzacz: OPPO 105D
  • Wzmacniacz: Marantz PM14S1 SE
  • Kolumny: Harpia Acoustics Amstaff Time Coherent
  • Przewód COAX: DC-Components Digital-1
  • Przewódy głośnikowe DALI SC-RM230C

 

Nagrania

  • The Classical Collection – Chesky Records UD 95
  • Tom Waits, Mule Variations - Epitaph, ‎86547-2 
  • Holly Cole "Temptation" Metro Blue 7243 8 34348 2 4
  • Marie Boine, Leahkastin/Unfolding - Verwe 523889-2
  • Jazz At The Pawn Shop - PROP 7778-79
  • DALI CD vol. 3
  • Rebecca Pidgeon, The Raven - Chesky Records - JD115
  • Diana Krall, Stop This World, Temptation - Verve Records 0602498622469
  • The Bad Plus, For all I Care - DO THE MATH RECORDS
  • Dallas Wind Symphony, Fiesta! - Reference Recordings RR-38CD
  • Portico Quartet - CDRW186
  • Pink Floyd, The Wall - 7243 8 31243 2 9, CDEMD 1071
  • Massive Attack, Blue Lines - WBRCD 1, 0777 7 86228 2 6 
  • The Dave Brubeck Quartet, Time Out - CK 65122
  • Dream Theater, The Astonishing - RR7493-2, 1686-174932, 1686174932
  • Arabesque, Crystal Cable Sampler - CC 200901

[img:8]

Gdzie kupić?

MARANTZ MARANTZ www.marantz.eu

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > MARANTZ rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz