Audiovector SR3 Signature DISCREET - FUNKCJONALNOŚĆ

Autor: Lech Spaszewski • 16 września 2016
AUDIOVECTOR SR3 Signature DISCREET26.990 zł
16 września 2016 08:23
Lech Spaszewski INFOAUDIO.PL Dostarczył Voice Voice tel: +48 338 512 691 www.voice.com.pl

Jak upchnąć sygnał audio i zasilanie w jednym i do tego dwużyłowym przewodzie... i to jeszcze w stereo? Z pomocą przychodzi nam nowoczesna technologia oraz pomysłowość duńskich konstruktorów Audiovector.

Na początku każdego tradycyjnie myślącego audiofila zdziwi konfiguracja kabla głośnikowego: w HUB-ie porty wyjściowe dla kolumn to tylko jedno, podwójne gniazdo.

[img:2]

Co dzieje się zatem w modułach kolumn?

Na wyjściu HUB-a mamy dwa sygnały - stałe napięcie 24V i sygnał cyfrowego audio. Napięcie 24V odpowiada za zasilenie końcówek mocy - tu nic nowego. Clou polega właśnie na umiejętnym zaszyciu sygnału cyfrowego audio o niższym napięciu w stałym napięciu zasilania. Sygnał audio docierający do SR3 Discreet filtrowany jest od zasilania w module aktywnym kolumny. Następnie trafia do układu DSP, gdzie identyfikowany jest jako prawy lub lewy kanał. Podobnie jak w klasycznej, analogowej zwrotnicy następuje tam podział sygnału na poszczególne pasma, zdekodowany i podzielony na pasma sygnał trafia do odpowiadających częstotliwościom wzmacniaczy, a stamtąd prosto do głośników. Takie bezpośrednie spięcie głośnika i wzmacniacza pozwala uzyskać lepszą kontrolę nad przetwornikiem.

Sygnał cyfrowy audio ma częstotliwość próbkowania 192 kHz i długość słowa 24 bit. Dzięki modułowej konstrukcji, wysokim parametrom i możliwościom zmiany oprogramowania HUB serii Discreet ma szansę nie być zestawem przeterminowanym za dwa sezony, a Audiovector bynajmniej nie planuje ulepszenia, dopóki nie pojawi się nowa technologia, która byłaby naprawdę warta uwagi.

[img:5]

Najbardziej karkołomne jest wyjęcie stosunkowo ciężkich kolumn z pudełek. Tutaj jest dokładnie jak z zestawami pasywnymi - co się namęczymy, to nasze. Dalej było łatwo:  Ustawiamy kolumny w miejscu docelowym. W oddzielnym pudełku znajdujemy HUB z zasilaczem oraz przewód głośnikowy. W instrukcji znajdziemy szczegółowe informacje o tym, jak skonfigurować zestaw. W sumie nie jest to zbyt potrzebne. W podstawowej wersji wystarczy podłączyć tylko przewód głośnikowy. Trzeba, zachowując polaryzację, wpiąć go pomiędzy kolumny a HUB. Zasilanie w tej wyliczance pomijamy: po prostu podłączamy przewód do HUB-a... poza tym, prawdziwi mężczyźni nie czytają instrukcji.

W porównaniu z konstrukcjami pasywnymi, na ustawienie tych kolumn aktywnych poświęciliśmy nieco więcej czasu. Być może powodem była chęć znalezienia dla nich naprawdę idealnego miejsca. Przesuwaliśmy je w granicach rozsądku w każdą ze stron tak długo, aż stwierdziliśmy, że znalezione miejsce jest idealne. Trud się opłaci, bo jest  to jednoznaczne z ustawieniem całego systemu. Zapiszemy to po stronie plusów dla tej koncepcji - podłączenie jest po prostu bardzo łatwe i nie zabiera wiele czasu.   

Włączamy wszystko, łączymy - korzystając z Bluetooth - nasz telefon lub laptop z HUB-em i gramy: tutaj pojawia się nasz pierwszy zgrzyt. Producent nie dostarcza w komplecie pilota. Tłumaczy to w ten sposób, że można zaprogramować sobie dowolne tego typu kupione urządzenie. Szkoda, bo aby ściszyć muzykę lub zrobić ją głośniej, trzeba wstawać i wsuwać rękę za HUB - tam znajduje się przycisk regulacji głośności. Oczywiście można głośnością sterować z poziomu sygnału wyjściowego naszego urządzenia - wówczas działa ono jako "pilot", ale przecież nie o to chodzi. 

[img:3]

 

Móc można, ale nie mówimy o kolumnach za tysiąc złotych - pilot powinien być. Jeżeli macie takiego pecha, jak my (w showroomie nie mamy zbędnych pilotów), to trzeba posiłkować się przełącznikiem regulacji głośności z tyłu. W przypadku podłączenia większej ilości źródeł, HUB dysponuje auto wybieraniem tego, które jest aktywne... ale ewentualnie, można użyć pilota - tego, którego nie ma - wybaczcie, ale drażni nas to niesamowicie.

Poza tą wpadką, użytkowanie zestawu to już czysta przyjemność. Wejścia działają jak trzeba, odtwarzanie jest stabilne, a autoselektor sprawdza się bardzo dobrze. Bluetooth ma dość ograniczony zasięg i wyjście z pokoju powodowało już pewne problemy. Wejście analogowe odrobinę szumi, o czym napiszemy w części odsłuchowej. Do reszty wejść nie mamy zastrzeżeń.

 

BUDOWA     |      BRZMIENIE

 

 

Podsumowanie aspektu użytkowego

Patrząc na SR3 Signature Discreet od strony praktycznej - ciśnie się na usta jedno określenie: "łatwiej już nie można". Stoją przed nami bardzo ładne kolumny, które w razie potrzeby można zamówić w jednej z czterech wersji lub zgodnie z praktyką firmy upgrade-ować do wyższego modelu te, które kupiliśmy nieco wcześniej.

Dodany do zestawu HUB jest prawie niewidoczny dla oczu. To płaskie pudełko z powodzeniem zmieści się na dolnej półce szafki lub prawie niewidocznie znajdzie miejsce na jednej z kolumn. Oferuje dużą ilość wejść oraz wygodną łączność bezprzewodową Bluetooth.

Kable są tak cienkie, że właściwie ma o czym pisać - bez wątpienia nie będą przeszkadzać leżąc na podłodze - tym bardziej, że w pewnym sensie jest ich nieco mniej. Minusem jest brak w zestawie pilota.

 

 

Parametry techniczne

Parametry:

  • Technology ADAC AVANTGARDE ARRETÉ 
  • Digital input 20 Hz - 48 kHz (optical 96 kHz) 
  • Analog input 2V RMS/10 kOhm 
  • Frequency response 20Hz - 20kHz (analog input) 
  • 20Hz - 20kHz (digital input) 
  • THD 1 kHz < 0.015%, - 6dB below full volume 
  • Output Power 0.4%THD 3 x 70W peak in each speaker - 420W total system power 
  • S/N Ratio >102 dB (A-weighing) 
  • Jitter High Precision Zero Correction 
  • Efficiency > 94% 
  • Crossovers 12dB Bessel linear phase 
  • Crossover frequencies 300 Hz/2800 Hz by 3 Active DSP’s 
  • iPod/iPad/iPhone are trademarks of Apple Inc. 
  • Audiovector uses Actiline®Technology

Sprzęt użyty w teście

Sprzęt

  • Odtwarzacz: AUDIORESEARCH CD6, Astel&Kern AK300
  • Kolumnowy system odniesienia: Harpia Acoustics Amstaff Time Coherent, SVEDA AUDIO DAPO + 2xSVEDA WOMBAT.
  • Kable ATLAS, YARBO, FURUTECH
  • Preamp: KLYNE 6LX

 

Nagrania

  • The Classical Collection – Chesky Records UD 95
  • Tom Waits, Mule Variations - Epitaph, ‎86547-2 
  • Holly Cole "Temptation" Metro Blue 7243 8 34348 2 4
  • Marie Boine, Leahkastin/Unfolding - Verwe 523889-2
  • Jazz At The Pawn Shop - PROP 7778-79
  • DALI CD vol. 3
  • Rebecca Pidgeon, The Raven - Chesky Records - JD115
  • Diana Krall, Stop This World, Temptation - Verve Records 0602498622469
  • The Bad Plus, For all I Care - DO THE MATH RECORDS
  • Dallas Wind Symphony, Fiesta! - Reference Recordings RR-38CD
  • Portico Quartet - CDRW186
  • Pink Floyd, The Wall - 7243 8 31243 2 9, CDEMD 1071
  • Massive Attack, Blue Lines - WBRCD 1, 0777 7 86228 2 6 
  • The Dave Brubeck Quartet, Time Out - CK 65122
  • Dream Theater, The Astonishing - RR7493-2, 1686-174932, 1686174932
  • Arabesque, Crystal Cable Sampler - CC 200901

[img:4]

Gdzie kupić?

AUDIOVECTOR AUDIOVECTOR www.audiovector.com

Dystrybucja w Polsce:

Audio Center Poland

adres:
ul. Henryka Sucharskiego 49 30-898 Kraków
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz