Voice (Stadion)
Voice co roku przyjeżdża na AVS w obstawie zagranicznych gości oraz imprez towarzyszących. Gdyby wziąć pod uwagę tylko jego aktywność - na Stadionie nikt by się nie nudził.
To co się mogło również podobać u Voica to pewna powściągliwość w prezentowaniu poszczególnych marek - łatwiej się skupić na brzmieniu gdy stoi jedna para kolumn miast pięciu. Nie trzeba się zastanawiać „a jak zagrałyby te z prawej”.
SkyBox 135: Audiovector / Chord Electronics / Rel Acoustics
Niemal co roku na AVS odbywają się prezentacje, nazwijmy je „edukacyjnymi”. A to można usłyszeć w bezpośrednim porównaniu jak zmiana zasilania potrafi wpłynąć pozytywnie na dźwięk, a to ktoś zorganizuje pojedynek formatów cyfrowych i analogowych. Tym razem za sprawą Kirilla Nenarokomov - szefa sprzedaży Rel Acoustics można było się dokształcić z: „roli subwooferów w torze audio”. Kto nie był niech żałuje. Jest na szczęście i dobra wiadomość - prezentację udało się zarejestrować, a do tego nagrać ekskluzywny, blisko godzinny wywiad, który ujrzy światło dzienne najprawdopodobniej tuż po skończeniu relacji ogólnej z imprezy. Będzie m.in. o tym jaką rolę powinien pełnić, a jakiej nie pełnić sub w torze audio, jak subem można podnieść wartość całego toru podsłuchowego, albo co powoduje, że nie każdy sub spełnia pokładane w nim oczekiwania.
Po lewej Mads Klifoth, po prawej Kirill Nenarokomov
Drugi materiał ekskluzywny jaki powstanie to również wywiad z Madsem Klifoth - właścicielem firmy Audiovector, który z całkowitą szczerością opowiadał dlaczego Audiovector nie jest tani i dlaczego tanim nigdy nie będzie, co się kryje za pojęciem, że audiofilizm firma ma w DNA oraz co klient otrzymuje za swoje pieniądze.
Napędem CD - Chord BLU Mk2 i jeden z najwyżej ocenianych DACków - DAVE
Pomimo starań nie udało mi się trafić na Colina Pratta - szefa sprzedaży Chord Electronics, ale tu możemy się posiłkować rozmową odbytą na High End w Monachium
CZYTAJ > Krótka rozmowa o nowościach w ofercie CHORD'a
CZYTAJ > Garść dodatkowych informacji o pokazanych urządzeniach
Sky Box 136: Cabasse / Pro-Ject
W tym pokoju rządził sam właściciel firmy p. Milan Veber, cudowny gawędziarz. Potrafi prowadzić narrację w charakterystyczny dla siebie, spokojny, relaksujący sposób - trudno wyjść.
W trakcie snucia opowieści o niesamowitym sukcesie Pro-Jecta i współpracy z Universal Music przy tworzeniu serii Art
Oprócz samego sprzętu, jedną z głównych atrakcji w 136 była prezentacja poprowadzona trzykrotnie przez p. Piotra Metza (z Radiowej Trójki), który zaprezentował absolutny rarytas dla fanów grupy The Beatles - unikatowy box Original Master Recordings z dyskografią zespołu. Jego wyjątkowość polega (oczywiście poza ceną) na tym, że do przygotowania materiału do tłoczenia taśmy matki po raz pierwszy i ostatni opuściły archiwa EMI.
To pudełko w zależności od stanu technicznego płyt warte jest od 5.000 do 10.000 zł, gdyby ktoś nie wiedział to Voice jest również przedstawicielem Mobile Fidelity na Polskę
Prezentacja odbywała się obowiązkowo na gramofonie firmy Pro-Ject z dedykowanej Beatlesom linii oraz na najnowszych kolumnach marki Cabasse - Murano Alto
CZYTAJ > Cabasse: Murano Alto
Sky Box 137: Audio Physic / Primare
W sąsiednim pokoju odbywała się równie zacnie brzmiąca prezentacja kolumn Audio Physic, zasilana elektroniką Primare. W Primare wielkie zmiany i po okresie kilkuletniej stagnacji znów zaświeciło słońce. O wielu szczegółach udało dowiedzieć z wywiadu jakiego udzielił nam p. Siemen Algra - dyrektor generalny Primare AB. Do tej rozmowy powrócimy w osobnej publikacji by dowiedzieć się np. dlaczego funkcjonalność Prisma (multiroom) zaproponowane przez Primare jest inna od tego co jest nam już znane i co ważniejsze dlaczego jest lepsza.
Nie jest sztuką przywalić z ciężkiej artylerii topowych modeli, znacznie ciekawiej używając niższego modelu jak i15 również pokazać klasę, kolumny Avantera III (74 990 zł)
W trakcie rozmowy pozwoliłem sobie na słowa krytyki pod adresem strony internetowej Primare (m.in. że nic na niej nie ma, a zdjęcia są wielkości znaczków pocztowych) i jakież było moje zdziwienie gdy usłyszałem, że na okoliczność skorelowania warszawskiej wystawy z odświeżeniem oferty firmy, tuż przed AVS odpalono również i nową stronę http://www.primare.net .
Siemen Algra z Primare i Manfred Diestertich (główny inżynier, konstruktor, R&D) z Audio Physic
Open Space Hall 3: Pro-Ject / Fanalog zone
Gdy towar nie mieści się w pokojach, to zaczyna wypływać na korytarz (żarcik). W przestrzeni otwartej powstała wystawa dedykowana marce Pro-Ject. Oczywiście najbardziej rzucał się w oczy jubileuszowy gramofon zbudowany dla uczczenia 175 rocznicy powstania Filharmonii Wiedeńskiej.
To była jedna z nielicznych okazji by zobaczyć ten model z bliska, podobno niewiele brakowało żeby nie dojechał
Przejdźmy jednak do urządzeń bardziej dostępnych - pokazano całą rodzinę „Boxów” Pro-Ject’a (tych, które grały w 136). Część widzów wzdychała do pięknie wykonanych, nowych ramion S-Shape. Największe zainteresowanie wzbudzały pokazane po raz pierwszy w Polsce gramofony z serii Essential III (nagroda EISA 2017/18) - unikalność tego projektu polega na stworzeniu wspólnej bazy, do której można dodawać różnorodne funkcjonalności zależnie od potrzeb: Bluetooth (nadajnik), Digital (optyczne wyjście cyfrowe Hi-Res), Phono (przełącznik wyjść liniowe/phono), RecordMaster (wyjście USB), SB (elektroniczny przełącznik prędkości) lub po prostu nic.
Nowe ramiona S-Shape miały w sobie coś z klimatu vintage
Idąc od lewej: Tube Box DS2, Phono Box DS2 USB, Pre Box DS2 Analog, Streamer Box DS2 T i z prawej Amp Box DS2.
Trzy małe pudełka w środkowej przegródce to seria S2
To będzie kolejny hit Pro-Ject'a - przystępne cenowo gramofony z współczesnymi przyłączami - białe pola opisują dodatkowe możliwości poszczególnych modeli (1.790 zł)