6 października 2020 12:11
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info Horn Distribution Horn Distribution tel: 22 331 55 55 www.horn.pl Audio Forum Audio Forum tel: +48 42 613 47 62 www.audio-forum.pl

Panie, bo ten sprzęt z miasta Łodzi pochodzi?

[img:8:R]W filmowym pierwowzorze bohaterem sceny był kot i rower, a w naszym przypadku sprzęt audio i nowy lokal na audiofilskiej mapie Polski.
A wśród zaproszonych gości Sami Swoi.

W sobotę, 3.10.2020 w okolicach samego południa odbyło się oficjalne odpalenie szampanowych korków w nowiuteńkim Salonie Audio Forum przy ul. Narutowicza 23 w Łodzi. 
Na około 100 m2 składają się dwa pomieszczenia przedzielone bramą – jedno bardziej ekspozycyjno-konwencjonalno-sklepowo-kasowe z kawiarką, oraz stereofoniczno-kinowa sala odsłuchowa z osobnym wejściem.


[img:2]Podobno w nocy, ta witryna to najjaśniejszy punkt w całej okolicy

[img:10]Moment pełen napięcia – w co trafi korkiem szef? 

[img:9]Sami Swoi plus przemawiający Dariusz Świderski
(w tej scenie ewidentnie brakuje dwóch worków zboża i roweru)

Dariusz Świderski (Prezes Grupy Horn): Witam serdecznie na otwarciu nasze 16-tej placówki, z czego 12-tej w Polsce. Działamy detalicznie pod markami: „Salony Denon” i „Audio Forum”. To miejsce, to hybryda stylów – połączyliśmy to, co najlepsze z obu sieci, stąd podobieństwo umeblowania do Salonów Denon i oferty do Audio Forum.

Ktoś dociekliwy mógłby spytać: „A dlaczego Łodzianom nie otworzono po prostu Salonu Denon?”.
Potraktuję to pytanie, jako pretekst do bliższego naświetlenia sytuacji. Salony Denon niejako z definicji powstają wyłącznie w galeriach handlowych, a co za tym idzie, trafiają tam klienci poszukujący czegoś lepszego, niż ma do zaoferowania Euro, MediaMarkt, czy inny Lidl za rogiem. Jednocześnie trudno w takim miejscu prezentować i skutecznie znaleźć nabywcę na sprzęt za kilkanaście / kilkadziesiąt tysięcy złotych – no ja przynajmniej nie bardzo potrafię sobie wyobrazić scenkę gdy dżentelmen (w drodze z zoologicznego, gdzie właśnie kupił żarcie dla rybek i piasek dla kota), zmierzając do spożywczaka (żona wysłała go po karkówkę na ostatniego grilla w tym sezonie), by niechcący zaszedł i poprosił żeby mu przy okazji dwie Utopie Focal’a na wynos zapakować :)
Salony Audio Forum to jakby przeciwieństwo tej sytuacji.


[img:1]Pierwsze zatowarowanie przyjechało dosłownie 2 dni przed otwarciem,
można się 
więc spodziewać jeszcze sporych ruchów na ekspozycji

Jakiś czas temu, Horn nabył w centrum Berlina ekskluzywny sklep, a wraz z nim prawa do marki Audio Forum. To mógł być ten moment zwrotny w historii, gdy w głowie Prezesa zaiskrzyło i zawołał donośnym głosem: „Ha! Eureka, zbudujemy sieć salonów z wejściami z ulicy”. Nie muszę chyba mówić, że to częściowo fikcja literacka, wymyślona żeby tekst się lepiej czytał, ale fikcją, jest tylko informacja o wołaniu donośnym głosem, bo cała reszta to czysta prawda. 
Pierwszym polskim Salonem Audio Forum, został przemianowany warszawski „Salon Marantz” na ul. Poznańskiej, teraz doszła Łódź, a już się mówi, że na przełomie roku ma się pojawić kolejny (też w Warszawie) i do tego całkiem pokaźnych rozmiarów.

Co więc wyróżnia to miejsce poza nazwą?

W oko wpadły mi dwie rzeczy. Po pierwsze ekspozycja jest poukładana według przeznaczenia, a nie według marek (jak to zwykle bywa). Nie ma typowych „ołtarzyków” poświęconych logotypom (poza Bang&Olufsen, ale to chyba z powodu niewielkich gabarytów wystawionych urządzeń).
– „Proszę wycieczki! Proszę wycieczki! Na lewo Denon, na prawo Marantz, a środkiem DALI wali” – no, nic z tych rzeczy. Tu mamy podział na stereo / kino / słuchawki / multiroom itp.

 [lupa:1](kliknij żeby powiększyć) 

Druga rzecz, to unikat na skalę europejską (może ciut przesadziłem) – jako, że obok siebie stoi po kilka par kolumn / po kilka amplitunerów / po kilka zestawów stereo itp., ktoś (może nawet sam Prezes osobiście) wpadł na pomysł zaprojektowania i zbudowania selektorów pozwalających w ciągu sekund przełączać się z jednego wzmacniacza na drugi (przy użyciu tych samych kolumn), albo pomiędzy parami kolumn różnych marek, przy zachowaniu tej samej elektroniki. Można nawet porównywać całe zestawy do kina domowego.

To co dawniej zajmowało po kilkadziesiąt minut – przestawianie kolumn i podpinanie (a w międzyczasie klient zapominał co słyszał) trwa dosłownie moment.
Projekt i realizacja selektorów to zasługa „chłopaków z serwisu”. Jak znam życie, to tylko czekać jak pojawią się naśladowcy i cała branża (poza dyżurnymi malkontentami) będzie w głowę zachodzić, jak można było wczesniej bez tego żyć.


[img:3]Widzisz to małe pudełeczko podwieszone pod półką po prawej? To jedna z rzeczy „zapożyczonych” z Salonów Denon – selektor

[img:12]Selektor – jedno pokrętło zmienia grającą elektronikę, drugie pary kolumn, lub całe systemy głośników. 
Można zaprezentować klientowi Denon’a z Canton’ami, a za sekundę Focal’e z Marantz’em stojące po drugiej stronie

[img:13]Półki pod kinowe tyły już wiszą, a niedługo selektor będzie również pozwalał na szybkie włączanie i wyłączanie Dolby Atmos

Selektory nie są sprzętem audiofilskim, ale jako narzędzie wstępnego wyboru, są nie do pobicia, zwłaszcza gdy mówimy o oszczędzaniu czasu klienta.

Katarzyna Worona (marketing w Grupie Horn): To był ekspresowy projekt, w który zaangażowanych było ok. 30 osób. Rozpoczęliśmy w połowie sierpnia, zostały wykonane gruntowne prace adaptacyjne, położyliśmy ponad 2 km kabli – oba pomieszczenia tworzą jeden system – dziś mamy 3 października i otwarcie. Cała ekspozycja została podzielona na strefy tematyczne, tak by klient, który przecież nie musi się na audio znać, mógł wejść i w czasie picia kawy miał możliwość porównania kilkunastu konfiguracji. 
Zbudowaliśmy również profesjonalne studio odsłuchowe i mam nadzieję, że Łodzianie wpiszą nas, na listę ulubionych punktów na mapie miasta.


[img:5]W sali odsłuchowej już się wygrzewają: Sonus faber (białe kinowe Sonetto V i brązowe pod stereo Serafino), Focal, Naim i inne

[img:11]Gdyby ktoś był zainteresowany, to łódzki salon jest na ten moment jednym z nielicznych miejsc w Europie, gdzie można JUŻ posłuchać na żywo niesamowitego, jubileuszowego wzmacniacza wielokanałowego Denon AVC-A110 (za kilka dni drugi stanie na Poznańskiej w Warszawie), więcej o tej zachwycającej konstrukcji można przeczytać tu

[img:7]... oraz najnowszego zestawu stereo – Marantz Series 30

Portfolio marek dystrybuowanych przez Grupę Horn nieustannie się zwiększa i dzięki takim inicjatywom jak Audio Forum możemy liczyć na powstawanie miejsc, gdzie obok sprzętu ze średniej i górnej półki, będzie można posłuchać również Hi-Endu. 
Pamiętam jak lata temu zazdrościłem Londyńczykom ich specjalistycznych salonów, a tu proszę, mamy już swoje.


[img:14]

Wzmacnianie Przetwarzanie Multiroom Kolumny Źródła
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz