BANG & OLUFSEN: otwarcie mono-brandowego salonu B1 w Warszawie

27.08.2021 w kameralnej atmosferze okołopandemicznej, dokonało się otwarcie firmowego salonu marki Bang & Olufsen. Obiekt zlokalizowany jest w Warszawie, dosłownie po sąsiedzku z salonem Audio Forum i tak oto powolutku, zaczyna nam wyrastać na Artystycznym Żoliborzu zagłębie markowego sprzętu.
Na blisko ćwierć tysiącu metrów kwadratowych można zobaczyć i posłuchać od designerskiego Bang’a, przez Denon’a / Marantz’a / Naim’a, na Focal’u kończąc (dla zwięzłości relacji 
pomijam kilkanaście innych dostępnych marek). 


[lupa:1]Powązkowska 40c w Warszawie, na lewo od drzwi do salonu Audio Forum
(kliknij żeby zmienić kadr)

[img:6]O panu Dariuszu Świerku (kierownik Salonu Denon we Wrocławiu) niewątpliwie można powiedzieć, że to Bang'owiec z krwi i kości

Dariusz Świerk (B&O retail project manager): To jest ukoronowanie procesu obecności marki Bang & Olufsen w naszych salonach – otwieramy Salon B1.
90 lat temu Svend Olufsen i Peter Bang rozpoczęli wspólnie prace nad radiem, a skończyło się to kształtem Shape’a...


[img:4]Shape – przestrzenna struktura modułów + światłocień powoduje, że patrząc pod różnym kątem całkowicie zmienia się geometria tego co widzimy – to jeden z najoryginalniejszych sposobów na połączenie akustyki i estetyki

Warszawski salon Bang & Olufsen, to 104 metry kwadratowe przeznaczone wyłącznie pod produkty jednej marki. Takie miejsca określa się jako tzw. B1, czyli sklep mono-brandowy. Muszą one spełniać całą masę wymagań narzucanych przez producenta. Dlatego np. na miejscu podłogi są ułożone w jodełkę ze ściśle określonych rozmiarowo klepek dębowych, o certyfikowanym odcieniu i pochodzących ze Szwecji, biała farba na ścianach posiada swój numer RAL, ścianki meblowe obłożone panelami akustycznymi pochodzą od dedykowanego przez B&O dostawcy – w ten sposób marki designerskie (a Bang taką niewątpliwie jest) dbają o swój spójny wizerunek na całym świecie. Nawet projekt wnętrza i układ poszczególnych urządzeń został przygotowany przez dedykowany Design Team samego B&O

Istnieją dwa standardy wnętrz – taki jak u nas biało-szary z czarnymi dodatkami, oraz nieco bardziej oszałamiający dla kluczowych placówek, o którym nie mogę nic więcej jeszcze powiedzieć ponad to, że B1 w Holandii to będzie właśnie taki B1+.
Wygląda na to, że Bang & Olufsen jako marka postanowił wyjść z elitarnego cienia i jak się dowiedziałem nieoficjalnie, jest w trakcie uruchamiania blisko setki nowych placówek na świecie (nie licząc już tych otwartych). 


[lupa:3]Pani Katarzyna Worona, to kobieta tylu cnót niewieścich i biznesowych, że trudno byłoby ją zaszufladkować, to ona jest m.in odpowiedzialna za budowy i wygląd kolejnych salonów Grupy Horn na terenie Europy
(kliknij żeby zmienić kadr)

Katarzyna Worona (Horn marketing manager): Każde otwarcie sklepu w Grupie Horn, to nie tylko samo otwarcie, ale i zapowiedź całej serii wydarzeń. Z marką Bang & Olufsen związani jesteśmy od kilku lat, zarówno w „małym” Bangu (chodzi o sprzęt przenośny Beoplay – red.), jak i „dużym” mamy spore doświadczenie, a jak wiadomo jest to specyficzna marka, wymagająca odpowiedniego podejścia do klienta.

Kolejny mono-brandowy sklep już niedługo otwieramy w holenderskiej Hadze – po sąsiedzku do salonu Denon Store by Audio Forum – w centrum handlowym Westfield Mall of the Netherlands (filmi na tym nie koniec, ponieważ kolejną B1-kę otwieramy wkrótce w Bukareszcie w Rumunii (w lokalu wcześniej mieścił się salon samochodów Tesla – red.), gdzie będzia ona stanowiła część naszej rumuńskiej siedziby, w skład której oczywiście wejdzie również kolejny salon Audio Forum. W sumie w Rumunii będziemy mieć do dyspozycji 520 metrów kwadratowych powierzchni. 


[img:3]B1 w całej okazałości... a po prawej przejście do salonu Audio Forum

[lupa:6]W salonach B1 nawet ścianki za telewizorami są firmowe – nie mogłem sobie odmówić przyjemności zajrzenia do wnętrza – panel utrzymują magnesy, a za nim kable mogą szaleć na wszystkie strony. Jeśli powierzchnia się zabrudzi, lub podziurawi, to producent dostarcza certyfikowaną tkaninę do podmiany i panel działa dalej tłumiąc swoją konstrukcją zbyt „żywe” akustycznie pomieszczenia – nic nie pozostawia się tu przypadkowi

W ramach ciekawostki, pora na słowo objaśnienia zawiłości dystrybucyjnych towarzyszących marce, albowiem B&O działa inaczej niż np. Marantz / DALI / Sonus faber itd. – dystrybucja europejska + afrykańska + blisko wschodnia podlega pod firmę ASBIS z centralę na Cyprze (nie pytajcie dlaczego), która posiada swój polski oddział i tam się towarują salony multi-brandowe.

Jak pamiętamy, przez długi czas w Salonach Denon był dostępny tylko sprzęt przenośny B&O Beoplay (zwane pieszczotliwie małym Bangiem), a droższych urządzeń po prostu nie było (i to nie z powodu ograniczonej powierzchni magazynowej, czy skąpstwa Prezesa) – nimi mogą handlować tylko nieliczni, wyselekcjonowani partnerzy i do tego w specjalnie przygotowanych do tego celu sklepach mono-brandowych.

Kolejnym etapem współpracy między Denon Store a B&O było stworzenie tzw shop-in-shopów, czyli firmowych ścianek, gdzie już można było znaleźć niektóre z produktów z „dużego Banga”, jednak nadal nie wszystkie...
... i tak oto zbliżamy się do sedna wywodu – B1 na ul. Powązkowskiej 40c ma prawo zamawiania towaru bezpośrednio u producenta i co w tym najważniejsze, posiada również prawo do obrotu pełną ofertą marki, co w omawianym przypadku oznacza również duże luksusowe kolumny / telewizory / i całą resztę.

W chwili otwarcia salonu nie dojechały jeszcze dwa telewizory i para kolumn Beolab 90 (to tylko kwestia czasu), ale poza tym każdy śmiertelnik może od teraz wejść z ulicy przetestować na miejscu wszystko. 

Nie jestem upoważniony, by opowiadać o kolejnych krokach firmy Horn w roli dynamicznie rozrastającego się w Europie dystrybutora i sprzedawcy detalicznego, ale zapewniam, że będzie się działo… i pomimo, że nas to bezpośrednio w Polsce nie dotyczy, to posiadanie „u siebie” tak mocnego gracza w szerokiej perspektywie przekłada się na różne bonusy dla rodzimych klientów – wiadomo, że duży może lepsze ceny negocjować, a Horn jest nawet większy niż „duży".


[img:11]No to zróbmy sobie szybką wycieczkę po ofercie – historia współpracy Bang'a z Salonami Denon rozpoczęła się od Beoplay’a,
czyli sprzętu przenośnego Bluetooth i słuchawek

[lupa:2](kliknij żeby zobaczyć słuchawki z drugiej strony)

Gdyby ktoś się poczuł zagubiony w mnogości nazw sieci, ot krótka ściąga jak się w temacie połapać:

  • Salony Denon to sieć sklepów zlokalizowanych w galeriach handlowych + sprzedaż internetowa
  • Salony Audio Forum to sklepy z wejściem z ulicy – w czasie pandemii nie podlegają zamknięciu wraz z całymi galeriami, ponieważ ich tam nie ma :)
  • B1 to sklepy jednomarkowe, jak prezentowany dzisiaj – inni silni gracze również dostrzegają potencjał w takiej ekskluzywnej formie sprzedaży i dlatego też zaczęły np. pojawiać się salony Focal Powered by Naim. Jeden taki salon Horn otworzył już w Berlinie, po sąsiedzku z tamtejszym salonem Audio Forum.


[img:5]Głośniki średniej wielkości, to produkty już mocno designerskie i jednocześnie multiroom'owe – w A9 materiał maskownicy można personalizować nadrukami – można mieć głośnik w kwiaty wiśni, albo z portretem ukochanego polityka :)
Wszystkie produkty B&O z założenia projektowane i budowane są, by przetrwać z nami lata. Te i kolejne pokazane na zdjęciach głośniki, są konstrukcjami aktywnymi – nie wymagają zewnętrznego wzmacniacza jak typowe kolumny

[lupa:8]Shape – produkt jedyny w swoim rodzaju, tu klient sam decyduje jak ma wyglądać kształt przyszłego głośnika. Pod panelami kryją się różne funkcjonalność, począwszy od serca jakim jest odtwarzacz strumieniowy Beosound Core (ze wzmacniaczem i funkcjami sieciowymi), przez dwuprzetwornikowe głośniki (połowa modułów gra), elementy instalacyjne, a kończąc na wypełnionych materiałem tłumiącym.
Istnieją zestawy 6. i 12. elementowe i można je łączyć w większe formy. Shape gra dźwiękiem przestrzennym
(kliknij żeby zdjęć kilka obudów)

[lupa:9]Pilot do Shape wygląda jak cudeńko,
natomiast zarządzanie całym systemem różnych głośników i strefami multiroom odbywa się z poziomu aplikacji na tablecie
(kliknij żeby zmienić kadr)

[img:7]Kino domowe według Banga to zupełnie niepowtarzalne doświadczenie – ono żyje – uruchamiane urządzenia tworzą swoisty teatr ruchu – otwierają się / obracają / przesuwają i pod tym względem Bang & Olufsen nie ma sobie równych, dzierżąc w dłoni kilkaset patentów na mechanikę towarzyszącą propagacji dźwięku

[img:8]Na szczytach kolumn wysuwają się soczewki akustyczne kierujące wysokie tony w optymalnym kierunku
– ten zestaw ma pioruńskiego kopa

[img:9]Concept Harmony to najwyższa półka telewizorów dostępnych w rozmiarach 65” / 77” / 88” (na zdjęciu 77"), gdzie telewizor wynurza się zza otwierającego się głośnika centralnego, a wraz z nim otwierają się towarzyszące kolumny, które łączą się z TV przewodowo lub bezprzewodowo

[lupa:4]Większość urządzeń posiada po kilka wersji kolorystycznych, by móc się dopasować do charakteru wnętrza i gustu klienta
– to coś znacznie więcej niż czarne, lub białe skrzynki do wyboru u konkurencji :)
Piloty potrafią obsługiwać również urządzenia peryferyjne podłączone do telewizora jak: odtwarzacz Blu-ray, dekoder telewizji satelitarnej np. NC+, czy Apple TV (w telewizorze jest appka, ale ludzie często kupuję zewnętrzne Apple TV dla wbudowanej 
pamięci na nagrania)
(kliknij żeby zobaczyć Bang'owskie aluminiowe piloty na tle oryginału od LG)

[img:1]Telewizory Eclipse 55” / 65”, to OLED’y produkcji LG, mogą być doposażone w funkcjonalne odpowiedniki trójkanałowych soundbarów, które gdy dostają do towarzystwa kolumny stają się automatycznie wydajnymi kanałami centralnymi, lub tylko w same kolumny

[img:2]Beolab 28 – to głośniki z subwooferami w podstawkach, kartą komunikacji bezprzewodowej dla multiroom i z możliwością montażu na ścianie i/lub na podłodze (zmienia się tylko kształtkę łączącą podstawę z częścią górną). Włączając się głośnik rozsuwa na boki drewnianą kurtynkę. Głośniki są aktywne, a treść mogą odbierać po przewodzie Ethernet, lub bezprzewodowo w ramach Bang’owskiej łączności Visa

[lupa:5]Są też dostępne soundbary „luzem" w Bang'owskiej estetyce – wystarczy mieć pieniądze i na pewno coś odpowiedniego uda się dobrać
(kliknij by zmienić kadr)

Jak widać po tym krótkim przeglądzie Bang & Olufsen oferuje ponadczasowy design i ponadprzeciętne wykonanie, by zaspokoić nietuzinkowe potrzeby najbardziej wymagających klientów.
Powodzenia na nowej drodze życia...

 
(kliknij żeby obejrzeć)

 

Słuchawki Multiroom Kolumny Źródła

Gdzie kupić?

BANG & OLUFSEN BANG & OLUFSEN www.bang-olufsen.com

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > BANG & OLUFSEN rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz