JBL zwycięzcą BEST BRAND AWARD w kategorii NAJLEPSZA MARKA 2023 w Polsce
Istnieje cała masa nijakich konkursów i symbolicznych nagród, w których relatywnie łatwo zostać laureatem i potem można się chwalić, że jest się najlepszym według jakiegoś portalu / kanału / blogera. Istnieją również nagrody wyjątkowo prestiżowe gdzie laureatem nie zostaje się przypadkiem ani po znajomości – żeby daleko nie szukać EISA czy Red Dot Award, o które biją się setki firm z całego świata.
Istnieje również znana poza granicami, a całkiem nowa w Polsce BEST BRAND AWARD, którą otrzymuje się w wyniku niezależnych badań konsumenckich.
Najważniejszą z nagród zdobyli ex aequo JBL i Samsung
(kliknij)
Best Brand odbyły się po raz drugi w naszym kraju, stanowiąc rodzaj „Oskarów Marketingu”, gdzie marka JBL na spółkę z Samsungiem otrzymała nagrodę w najważniejszej kategorii – Best Brand Overall 2023
Info JBL: Best Brands Awards to niezależna, międzynarodowa nagroda w obszarze marketingu. Wybór zwycięzców opiera się tu wyłącznie na opiniach konsumentów, a o ostatecznym kształcie rankingu decyduje badanie przeprowadzone przez niezależny instytut badań konsumenckich GfK Polonia na próbie 7,5 tysiąca konsumentów i to właśnie konsumenci w rankingu Best Brands są jego „jury”.
Best Brands to jedyne takie badanie, które mierzy siłę rynkową marek, biorąc pod uwagę dwa czynniki: rzeczywisty ekonomiczny wymiar marki (Share of Wallet) oraz jej wymiar emocjonalny i postrzeganie marki przez klienta (Share of Soul).
Idea rankingu przywędrowała do nas z Niemiec, gdzie jest on organizowany od 20 lat. Gospodarzem uroczystej gali była Group One – największa, niezależna grupa komunikacyjna w Polsce oraz partner merytoryczny GfK Polonia (jeden z globalnych liderów w dziedzinie analityki danych). Wyłoniono zwycięzców w 6 kategoriach, acz pozostali spoza interesującej nas branży.
Warto nadmienić, że z uwagi na liczną próbę 7.5 tys. odpytanych osób oraz że pytano aż o 50 kategorii produktowych i około 400 marek wynik jest reprezentatywny dla naszego rynku
Nagrodę w imieniu marki JBL odebrał Tomasz Węcki – Corporate Account Director
JBL zostało zwycięzcą w kategorii Best Brand Overall 2023! To zdecydowanie wyjątkowa nagroda, przyznawana za ogólne dokonania. W tej kategorii nagradzane są marki z mocną pozycją rynkową, potrafiące jednocześnie budować trwałą relację z konsumentami, dbające o ich pozytywne doświadczenia, cieszące się lojalnością oraz rozpoznawalnością wśród nabywców.
Dla JBL to nagroda wielkiej wagi, gdyż marka istnieje wyłącznie w ścisłej korelacji z użytkownikami. Słuchawki, głośniki czy kolumny nie mają racji bytu, jeśli nie dostarczają pozytywnych emocji i wrażeń z odtwarzanych utworów. Muzyka jest dla wielu ludzi niezwykle istotną częścią życia, dlatego dumną napełnia fakt, że JBL ma swoje ugruntowane miejsce w sercach i domach tak wielu ludzi!
Na marginesie nagrody
Przepływy kapitałowe żyją własnym życiem i niekiedy dochodzi do transakcji wstrząsających posadami jakiejś branży, tak też było 5 lat temu, gdy Samsung to nabył w całości amerykański koncern Harman (do którego to należy m.in. JBL).
Ile wtedy było spekulacji i złośliwych pomówień Samsung'a o złe intencje i innych bzdur wyssanych z brudnego palucha. Owszem przez jakiś czas w latach 2018/19 pojawiały się przykładowo soundbary sygnowane podwójnym logo, ale z czasem zrezygnowano z tego pomysłu. Koreańczycy pozostawili Harman'owi ogromną autonomię, a ten z kolei JBL'owi i dlatego z punktu widzenia klientów to nadal osobne, a zarazem bardzo prężne marki w swoich sektorach.
Nie pozostaje nic innego jak tylko pogratulować zwycięzcom.
(kliknij)
Gdzie kupić?
Dystrybucja w Polsce:
Pon.-Pt. 8:30 - 16:30