HARMAN / JBL: czy został przenośnym monopolistą?
Ciężka praca ludzi z JBL i całego koncernu Harman przynosi efekty, a miernikiem są sytuacje, gdy jakaś linia produktów wycina w pień niemal całą konkurencję – jak to miało miejsce z głośnikami przenośnymi...
Ekspozycja firmy Suport zajęła 3 pomieszczenia
Ilość i różnorodność sprzętu przywieziona przez dystrybutora z Katowic była ogromna, a że do większości z prezentowanych urządzeń zdążyłem już wcześniej napisać osobne opracowania, więc tym razem kolorowe fotostory z masą linków.
Głośniki przenośne
Najnowszym z pokazanych Partybox'ów był najmniejszy Encore, dostarczany wraz z bezprzewodowym mikrofonem do karaoke / od lewej: Partbox 310 / Partbox 1000 / Partybox Encore / Partbox 710 / Partbox 110 / wszystkie modele współdzielą część podstawowych cech pomiędzy sobą jak mobilność czy iluminację świetlną, ale też i posiadają cechy indywidualne związane z ich mobilnością – każdy może posłużyć za narzędzie pracy jak i rozrywki
(kliknij)
Schodząc rozmiarowo w dół trafiamy na produkt, który na świecie odniósł spektakularny sukces – Boombox 3. gen. – stanowiący idealne połączenie wielkości / wytrzymałości / przenośności / długości pracy na własnym zasilaniu i wydajności dostarczanej muzyki.
Kolejny krok, to model Xtreme z naramiennym paskiem, który również zaskakuje skutecznością.
Od lewej Xtreme 3 w dwóch z trzech dostępnych kolorów (czarny stał na półce) i Boombox 3 również w dwóch kolorach
Flip 6 lubiany za to, że łatwo się go trzyma w dłoni i Charge 5 dostępny w 9 kolorach – popularny głównie za możliwość doładowywania sprzętu przenośnego – sam w sobie jest bowiem powerbankiem
Od lewej premierowo w Polsce Puls 5 – głośnik jedyny w swoim rodzaju, mogący służyć nawet za lampkę nocną, JBL wykonał ogromną robotę jeśli chodzi o jakość prezentowanych obecnie efektów świetlnych / Clip 4 (okrągły) / Go 3 (kwadratowy) w ośmiu kolorach
(kliknij)
W soundbarach ruch jak zwykle. Pokazano 4 nowe modele, oraz już wiadomo, że na początku przyszłego roku pojawi się jakaś ciężka artyleria w postaci Bar 1300. Bar 300 i 500 to modele podstawowe, natomiast 800 i 1000 pozwalają na rozpinanie głośników i tworzenie prawdziwego surround.
Bar 300 / Bar 500 / Bar 800, a subwoofery tylko dwa, ponieważ Bar 300 radzi sobie bez bezprzewodowego suba
/ Bar 1000 to nie tylko dźwięk dookólny ale i Dolby Atmos
(kliknij)
Ekskluzywny cenowo (blisko 18.000 zł) bezprzewodowy system Hi-Fi o designerskim zacięciu – Harman Kardon Radiance 2400, czyli dwa smukłe głośniki + subwoofer, a wszystko spięte w bezprzewodowym hubie
Słuchawki
Najmocniej rozwijającym się segmentem wśród słuchawek są TWS (prawdziwie bezprzewodowe), gdzie prace toczą się na wszystkich frontach – likwidacja mikro opóźnień w transmisji, wydłużanie czasu pracy na akumulatorach, obniżanie masy, poprawa ergonomii użytkowania i oczywiście spadek cen.
Słuchawki JBL’a są w stanie pracować 8-10 godzin na jednym ładowaniu, a do tego dochodzi powerbank w etui z zapasem 20-30 godzin / używając podczas dojazdów do szkoły, pracy i jakiś audiobook przed snem i ładujemy je raz na miesiąc
(kliknij)
JBL jest mocnym zawodnikiem w segmencie sportowym, gdzie również odbywa się nieustający wyścig i poprawa odporności na pot / deszcz / kurz i brud, oraz dla graczy
(kliknij)
JBL oferuje klientom produkty wyspecjalizowane, czyli odchodzi od szeroko pojętej uniwersalności, na rzecz zadaniowości. Z jednej strony zmusza to do zakupu 2-3 par na różne okazje, ale z drugiej każda z nich zrealizuje postawione przed nią cele znacznie lepiej niż model „do wszystkiego”.
Przykładowo słuchawki „cywilne” odcinają nas od otoczenia, a słuchawki sportowe tego nie robią ze względów bezpieczeństwa – rytm zagrzewający do wysiłku to jedno, ale brak świadomość otoczenia może kosztować niekiedy życie.
Mark Levinson No 5909 – jak to ktoś na stoisku powiedział "król wrócił i rządzi"
Hi-End
Po raz pierwszy zagrał w Polsce również jubileuszowy Mark Levinson ML-50 Limited Edition, a partnerowały mu w tym kolumny JBL Everest DD67000, które gdy pierwszy raz przyjechały do Polski w 2015 wydawały się utopijnie drogie, ale w tym roku, gdy "co druga para" na wystawie kosztowała bańkę ich cena 330K zł wydaje się wręcz okazyjna, a to znakomite kolumny.
Takie prezentacje to audiofilskie wydarzenia i tylko nieco szkoda, że z uwagi na ograniczona wielkość pomieszczenia ten niesamowity system nie miał gdzie rozwinąć skrzydeł.
Monofoniczny Mark Levinson ML-50 Limited Edition + przedwzmacniacz Mark Levinson No 526 + odtwarzacz cyfrowy Mark Levinson No 519 / na dole pasujący wyglądem referencyjny kondycjoner Synergistic Research PowerCell SX
(kliknij)
Kolumny JBL Everest DD67000 pomimo, że nie są już nowinką, to nie straciły nic ze swojej magii
(kliknij)
Kolumny
Od lewej: multimedialne monitory studyjne ze wszystkim co potrzebne na pokładzie 4305P (na stojakach) / L100 Classic (pomarańczowe) / L82 Classic (czarne) / L52 Classic (granatowe) w towarzystwie jubileuszowego wzmacniacza zintegrowanegoJBL SA750
(kliknij)
Seria Classic na fali sentymentu za dawnymi dobrymi czasami, gdy mieliśmy dużo włosów, zrobiła na świecie istną furorę, a może chodziło o to, że po prostu fajnie grają... kto to rozstrzygnie?
Przy zachowaniu pryncypiów projektowych z lat 70-tych stworzono współczesny przebój sprzedaży
(kliknij)
Tegoroczna premiera – głośniki do zabudowy JBL Architectural obejmują cztery serie: JBL B / JBL Stage / JBL Studio 2 / JBL Studio 6 – od stereo po najambitniejsze kino domowe
(kliknij)
Od najdroższych i znakomicie brzmiących JBL HDI / JBL Studio 6 / JBL Stage, łączy charakterystyczna tuba o szerokim kącie propagacji wysokich tonów
(kliknij)
I na koniec ostatnia nowość – grająca ściana Conceal C83, czyli trójdrożny system wykorzystujący ściany lub sufity z karton-gipsu do wytwarzania dźwięku bez widocznego źródła
(kliknij)
Gdzie kupić?
Dystrybucja w Polsce:
Pon.-Pt. 8:30 - 16:30
Sklepy muzyczne > JBL rozwiń listę sklepów
Gdzie kupić?
Dystrybucja w Polsce:
Pon.-Pt. 8:30 - 16:30